Hlavní obsah

Další operátor končí s placenými linkami, které nabízejí půjčky

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší tuzemský operátor T-Mobile odstřihl na začátku minulého měsíce všechna placená telefonní čísla společnosti Maghera Royal, která začínala devítkou a prostřednictvím kterých tato firma nabízela lidem půjčky. Ke stejnému kroku se nyní odhodlala také Telefónica O2. Případem půjček, místo kterých na zájemce čekala jen tučná faktura za telefon, se začala zabývat i policie.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Operátor O2 se na základě spolupráce s agregátorem, kterým je společnost GTS, rozhodl deaktivovat všechna čísla společnosti Maghera v naší síti. K této deaktivaci dojde nejpozději o půlnoci z 15. na 16. listopadu. Roli hrály mimo jiné důkazy, které předložil pořad A DOST!,“ řekl Ctibor Jappel z tiskového oddělení společnosti Telefónica Czech Republic.

Kromě Telefóniky a T-Mobilu již učinil také Vodafone kroky nutné k tomu, aby se jeho zákazníci na placené linky společnosti Maghera Royal nedovolali. Nyní však běží výpovědní lhůta.

Na jednání tohoto podniku upozorňoval reportážemi pořad A DOST! na internetové televizi Stream.cz a časopis Dtest už od roku 2012. Všechny díly jsou ke zhlédnutí zde.

Při žádostech o půjčku museli lidé volat na linku, která byla zpoplatněna částkou 95 Kč/min. Operátoři hovory protahovali, a tak například při zkušebním hovoru pořadu A DOST! volal figurant hodinu a 26 minut, což ho vyšlo na 8170 Kč. Půjčku přesto nezískal.

Někteří postižení ale uvedli, že provolat se jim podařilo i několikanásobně vyšší částky, pohybující se v řádech desítek tisíc korun.

Asociace poskytovatelů mobilních služeb změní kodex

Případem se začala zabývat také Asociace poskytovatelů mobilních služeb. Ta by měla v průběhu několika následujících týdnů změnit svůj kodex, aby k podobným případům již nikdy nedocházelo. Zakázány by měly být všechny půjčky po telefonu, aktuálně se čeká na stanovisko ČTÚ.

„Jsem moc rád, že naše společné úsilí s dTestem přineslo výsledky a lidé v nouzi přestanou být alespoň na této frontě okrádáni. To je právě smysl pořadu A DOST! Důsledně upozorňovat na podobné nekalosti a snažit se jim zabránit,“ uvedl autor a moderátor pořadu Jan Tuna.

„Minulý týden nás kontaktovalo místní oddělení PČR v Čakovicích, které sbírá podklady pro službu kriminální policie v Kolíně. Všichni poškození se mohou hlásit na nejbližších policejních služebnách, celou činnost koordinuje Policejní prezidium,“ doplnil Miloš Borovička, právní poradce sdružení dTest.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám