Článek
„Operátor O2 se na základě spolupráce s agregátorem, kterým je společnost GTS, rozhodl deaktivovat všechna čísla společnosti Maghera v naší síti. K této deaktivaci dojde nejpozději o půlnoci z 15. na 16. listopadu. Roli hrály mimo jiné důkazy, které předložil pořad A DOST!,“ řekl Ctibor Jappel z tiskového oddělení společnosti Telefónica Czech Republic.
Kromě Telefóniky a T-Mobilu již učinil také Vodafone kroky nutné k tomu, aby se jeho zákazníci na placené linky společnosti Maghera Royal nedovolali. Nyní však běží výpovědní lhůta.
Na jednání tohoto podniku upozorňoval reportážemi pořad A DOST! na internetové televizi Stream.cz a časopis Dtest už od roku 2012. Všechny díly jsou ke zhlédnutí zde.
Při žádostech o půjčku museli lidé volat na linku, která byla zpoplatněna částkou 95 Kč/min. Operátoři hovory protahovali, a tak například při zkušebním hovoru pořadu A DOST! volal figurant hodinu a 26 minut, což ho vyšlo na 8170 Kč. Půjčku přesto nezískal.
Někteří postižení ale uvedli, že provolat se jim podařilo i několikanásobně vyšší částky, pohybující se v řádech desítek tisíc korun.
Asociace poskytovatelů mobilních služeb změní kodex
Případem se začala zabývat také Asociace poskytovatelů mobilních služeb. Ta by měla v průběhu několika následujících týdnů změnit svůj kodex, aby k podobným případům již nikdy nedocházelo. Zakázány by měly být všechny půjčky po telefonu, aktuálně se čeká na stanovisko ČTÚ.
„Jsem moc rád, že naše společné úsilí s dTestem přineslo výsledky a lidé v nouzi přestanou být alespoň na této frontě okrádáni. To je právě smysl pořadu A DOST! Důsledně upozorňovat na podobné nekalosti a snažit se jim zabránit,“ uvedl autor a moderátor pořadu Jan Tuna.
„Minulý týden nás kontaktovalo místní oddělení PČR v Čakovicích, které sbírá podklady pro službu kriminální policie v Kolíně. Všichni poškození se mohou hlásit na nejbližších policejních služebnách, celou činnost koordinuje Policejní prezidium,“ doplnil Miloš Borovička, právní poradce sdružení dTest.