Článek
Na jednání tohoto podniku upozorňoval reportážemi pořad A DOST! na internetové televizi Stream.cz a časopis Dtest už od roku 2012. Všechny díly jsou ke zhlédnutí zde.
Při žádostech o půjčku museli lidé volat na linku, která byla zpoplatněna částkou 95 Kč/min. Operátoři hovory protahovali, a tak například při zkušebním hovoru pořadu A DOST! volal figurant hodinu a 26 minut, což ho vyšlo na 8170 Kč. Půjčku přesto nezískal.
Někteří postižení ale uvedli, že provolat se jim podařilo i několikanásobně vyšší částky, pohybující se v řádech desítek tisíc korun.
S partnery zahájili jednání o úpravě smluv, aby k podobnému jednání nemohlo docházet.
„T-Mobil odpojil všechna čísla společnosti Maghera Royal, která do naší sítě byla připojena přes naše partnery (tzv. agregátory, pozn. red.), a to GTS a Dial Telecom. K odpojení došlo s okamžitou platností a v tuto chvíli se už na ně nikdo z naší sítě nedovolá,“ uvedla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.
„Máme nějaké důkazy v podobě vašich reportáží (pořadu A DOST!, pozn. red.), zároveň jsme s partnery zahájili jednání o úpravě smluv, aby k podobnému jednání, jakého se pravděpodobně dopouštěla Maghera Royal, nemohlo docházet,“ doplnila Kemrová.
Na odpojení linek pracují i další operátoři
Pro stejný postup se rozhodl také U:fon a Telefónica. U druhého největšího tuzemského operátora by jednání mělo být dokončeno během několika dní.
Vodafone již učinil kroky nutné k tomu, aby se jeho zákazníci na placené linky společnosti Maghera Royal nedovolali. Nyní však běží výpovědní lhůta.
„Konečně se něco po několika dílech našeho pořadu pohnulo a první operátor se k těmto nechutným praktikám postavil čelem. Vyzýváme i ostatní operátory a agregátory, aby co nejdříve udělali to samé. A zároveň aby konečně začala konat policie a Česká obchodní inspekce a těmto podvodným praktikám zabránily. Ve svém tlaku nepolevíme,“ konstatoval moderátor pořadu A DOST! Jan Tuna.