„Z našich statistik vidíme markantní posun ve využívání mobilních služeb. Naši uživatelé překonali počáteční obavy, mobilní služby výborně zvládli a denně je používají,“ říká produktový manažer Seznam na mobil Ivan Mikula.

Jeho tým upravil mobilní služby Seznamu pro více jak 1000 typů mobilních telefonů a průběžně na základě uživatelských komentářů pracuje na dalších změnách, aby mobilní služby Seznamu byly na každém displeji telefonu dobře viditelné a ovladatelné.


:. Skoro tři čtvrtiny návštěv na mobilních službách Seznamu realizovali zákazníci Vodafonu. FOTO: Novinky

„Zákazníci se přestali bát využívat datové služby. Celkově si v rámci vánoční nabídky internet v mobilu na šest měsíců zdarma zaktivovalo téměř 520 tisíc zákazníků. Polovina uživatelů brouzdá po internetu tři a více dnů v týdnu,“ říká Lukáš Kružberský, ředitel marketingu pro nefiremní zákazníky Vodafonu.

Podle něj se zákazníci naučili navštěvovat stránky Seznamu speciálně upravené pro mobilní telefony. Mezi nejnavštěvovanější patří m.seznam.cz, m.email.cz, m.lide.cz, m.novinky.cz či m.firmy.cz.

Seznam nabízí celkem 14 mobilních služeb

Mobilní verze služeb Seznamu jsou uživatelům k dispozici na adrese m.seznam.cz a portálu Vodafone live! Seznam nabízí celkem 14 služeb, jejichž obsah je stejný, jako ve webovém provedení, ale z mobilního telefonu s aktivovaným připojením na internet se dají používat prakticky okamžitě a kdekoliv.

A tak je nasnadě, že získávají stále větší a větší ohlas jak mezi klasickými uživateli internetu, tak mezi zákazníky mobilních operátorů. V poslední době se však ozývá i třetí skupina lidí: ti, kteří nevlastní počítač a webové služby jim zůstávaly nedostupné. Díky mobilu je však používají každý den.

Přečtěte si také: Svět internetu lze ovládnout i z displeje mobilního telefonu

Služby v mobilu otvírají pro klienty Seznamu nové inzertní příležitosti. Například od 1. dubna mohou získat první mobilní firemní zápis na m.firmy.cz. Vodafone je na poli mobilní reklamy již více než rok klíčovým hráčem.

„Rychle rostoucí penetrace internetu v mobilu potvrzuje naše předpovědi výrazného nárůstu příjmů z mobilní reklamy na našich produktech,“ říká Tomáš Mátl, vedoucí oddělení Media Solutions ve Vodafonu.