Internetová fóra mluví jasně: "Začal se mi loupat lak na šuplíku na sim kartu. A pak ještě jedna věc, když s iPhonem zatřepu, tak vevnitř něco malinko chrastí," stěžoval si na fóru serveru iPhone.cz uživatel fana1. Odpovědí od zkušenějších uživatelů mu bylo, že telefon chrastí asi všem. Problém s odloupáváním laku se objevil i na dalších fórech.

Problémů se šuplíkem na sim kartu se objevilo více, zjevně je velmi náchylný na mechanické poškození. "Ten držák se mi nalomil a potom se mi rozpadnul celý," stěžoval si jeden ze slovenských uživatelů, jehož operátor mu řekl, že mu můžou zprostředkovat opravu v Bratislavě, která by ho vyšla na 5248 Sk. Pro porovnání, asi dvoucentimetrový plastový šuplík lze objednat ze zahraničí přibližně za 100 Kč.

10 věcí, které iPhone 3G neumí a vy byste o tom měli vědět
1.
telefon nezná funkci kopírovat/vložit (copy/paste)
2.
v internetovém prohlížeči vám nezobrazí flash ani javu
3.
nemá rádio
4.
dokumenty z Wordu či Excelu můžete zobrazit, ne však editovat
5.
data s dalšími mobilními telefony si přes bluetooth nevyměníte
6.
iPhone nemá slot na přídavné paměťové karty, 8GB či 16GB je tedy maximální kapacita
7.
video s tímto telefonem nenatočíte, pokud si nedokoupíte speciální program
8.
bez programu Swirly MMS nepřijmete ani neodešlete multimediální zprávy (MMS)
9.
telefon neumožňuje přeposílání textových zpráv
10.pokud vám někdo zavolá ve chvíli, kdy surfujete přes Edge, tak je automaticky přepojen do hlasové schránky

Na mnoha fórech se dočtete i o nepříjemných chvílích, které uživatelé prožili u aktualizací firmwaru, které mnohdy vyústily v návštěvu autorizovaných servisů, jelikož se z iPhonu stala tzv. cihla (brick), kdy nebylo možné s telefonem vůbec pracovat. Vše by sice měl zvládnout obnovit i sám uživatel pomocí funkce Restore, nicméně k tomu je nutná aspoň základní znalost celého postupu a mnohdy i trpělivost.

Na internetových fórech je však k nalezení obrovské množství rad. A jistě platí také základní rada, pokud plánujete nějakou větší změnu, se kterou si zcela nevíte rady, kontaktuje operátora a informujte se. Přinejmenším budete znát oficiální vyjádření. Ti šikovnější si pak jistě vystačí s volně dostupnými radami na internetu.

Vyjádření Martiny Dvořákové ze společnosti O2

"Zájem o telefony iPhone 3G stále přetrvává. Konkrétní čísla prodejů nezveřejňujeme, nicméně odpovídají číslům nejprodávanějších telefonů v naší nabídce, což je několik tisíc kusů. Reklamace se u tohoto typu telefonu objevují opravdu velmi zřídka, rámcově v jednotkách kusů. Vzhledem k tak nízkým počtům reklamací se nevyskytuje žádný obecný problém, ale jedná se o různé problémy většinou způsobené chybnou manipulací uživatele."

Vyjádření Filipa Hrubého ze společnosti Vodafone

"Prodáváme několik tisíc kusů iPhonu 3G týdně, což představuje několikanásobně vyšší prodeje ve srovnání s ostatními druhy tzv. smartphonů. Kupují si je především stávající zákazníci. Míra reklamací je minimální a je zcela srovnatelná s ostatními smartphony v naší nabídce. Zákazníci chodí často pro rady, jak telefon ovládat."

Vyjádření Jitky Pajurkové ze společnosti T-Mobile

"K dnešnímu dni jsme prodali více než 7 000 kusů iPhonů, většinu z nich si pořídili stávající zákazníci při prodloužení smlouvy. Míra reklamace je zatím porovnatelná s ostatními typy mobilních telefonů."