Pouze dvě procenta dotázaných uvedla, že veřejný telefon využívá jednou týdně, nebo dokonce častěji. Lidé nejčastěji (44 procent) do telefonních budek zavítají tehdy, když se jim vybije baterie u mobilu, když na něm nemají kredit nebo když není k dispozici síť.

Dále z veřejných automatů telefonují, protože nejsou doma u pevné linky a mobilní telefon nemají (19 procent), nebo je využívají pro volání ze zahraničí (16 procent). Dvě procenta respondentů uvedla, že do budky musí kvůli tomu, že telefon u nich doma někdo pořád používá.

V "sedmadvacítce" největší přízeň veřejným telefonům zachovali obyvatelé Rakouska a Španělska, využívá je přibližně třetina z nich. Nejmenší naopak lidé ve Finsku a na Kypru, kde to jsou čtyři, respektive tři procenta. V České republice z telefonní budky aspoň někdy volá 17 procent lidí.

Podle údajů z letošního dubna je v Česku 24 000 telefonních budek. Předloni jich bylo k dispozici o 2 000 více. Český telekomunikační úřad chce jejich počet dále snižovat.