"Předpokládáme, že budeme vydělávat jak na našem tradičním prodeji přístrojů, tak na službě Comes With Music," uvedla Liz Schimelová, šéfka hudebních aktivit Nokie. "Můžu Vás ujistit, že dáváme pozor na to, aby měl každý zájem vytvářet tyto nové modely podnikání," dodala.

Nokia je první výrobce mobilů, který se razantně vydal také do nabídky zábavy pro mobily vedle telefonů samotných. Nová služba Nokie se má lišit od všeho, co je na trhu, protože si uživatel bude moci ponechat veškerou hudbu, kterou si během 12 měsíců zdarma stáhne.

Minulý týden uzavřela Nokia dohodu se skupinou Sony BMG a bude skladby z jejího katalogu nabízet v Comes with Music. Loni v prosinci podepsala takovou dohodu s gigantem Universal.

Největší hudební studia souhlasí, menší se podvolí

Vzhledem k tomu, že má Nokia na své straně dvě největší nahrávací společnosti světa, předpokládá se, že budou následovat i menší hudební společnosti. Její taktika by se tak mohla stát výzvou pro převládající model prodeje, kdy uživatel platí za jednotlivé písně. Schimelová odmítla sdělit podrobnosti podnikového plánu.

Internetová média přišla s tím, jak bude model Nokie vypadat, podle manažerky to byly ale zcestné informace. Tržby hudebního průmyslu za digitální nahrávky loni dosáhly 2,9 miliardy dolarů a Nokia loni prodala 146 miliónů mobilů. Za leden až březen letošního roku pak prodala čtyři milióny hudebních telefonů 5310 a 5610.