Hlavní obsah

XCOM 2: Zaujme hlubší možností úprav a větším důrazem na příběh

Novinky, ryn

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když před třemi lety vyšel nově restartovaný XCOM s podtitulem Enemy Unkown, tak sklízel samé vysoké známky a vypadalo to, že tahové sci-fi strategie dostaly druhý dech. Úspěch to byl i komerční, což dokázal i samostatný datadisk Enemy Within. Nyní jsme se mohli na veletrhu Gamescom zúčastnit prezentace připravovaného dílu a o novinky nebyla nouze.

Upoutávka na hru XCOM 2Video: Firaxis Games

 
Článek

Série XCOM je na trhu s hráči již přes 20 let. Tato tahová sci-fi strategie, ve které musí hráč odrazit invazi mimozemšťanů na naši matičku Zemi, si vybudovala pořádnou hromadu fanoušků, leč po vydání X-COM: Enforcer v roce 2001 se po ní slehla zem.

Foto: Firaxis Games

Ukázka ze hry XCOM 2

Na dávný úspěch tak musel navázat až nově znovuzrozený XCOM: Enemy Unkown od vývojářů ze studia Firaxis Games, kteří jsou známi například strategií Sid Meier’s Alpha Centauri či Sid Meier’s Civilization. Ti se však své role zhostili natolik dobře, že dostali prostor pro datadisk a finance i na další plnohodnotný díl.

Nový XCOM 2 si hraje s alternativním scénářem původního dílu, kdy lidstvo bitvu proti mimozemšťanům prohrálo. Lidé jsou tedy zotročeni a dokonalý výzkum jednotky XCOM nikdy neproběhl. Zároveň se z ní stává nefalšovaný odboj, který musí mimozemšťanům navždy zatnout tipec. Z ukázky bylo možné vidět mnohem více rozhovorů a příběhových filmečků. Je vidět, že vývojáři naslouchají fanouškům a zaměřili se při tvorbě i více na příběh.

Foto: Firaxis Games

Ukázka ze hry XCOM 2

Hráč se tak ocitá opět v roli komandéra, který tentokrát velí letecké základně Avenger, která má základy právě v mimozemské lodi. Na ní hráč opět zadává úkoly vědcům v centru pro výzkum a vývoj, najímá žoldáky do svých řad, kteří nově disponují i útokem nablízko či novými technickými hračkami, jako jsou například průzkumné drony.

Co nás však nejvíce potěšilo, je možnost veškerých úprav jednotlivých členů XCOMu. Hráč si tak nyní může svou jednotku vypiplat do posledního detailu, a to například tetování, druhů účesu, maskování či dokonce hlubších úprav zbraní včetně těch kosmetických.

Foto: Firaxis Games

Ukázka ze hry XCOM 2

Jednotlivé mise se opět odehrávají na procedurálně generovaných mapách, které budou odrážet aktuální stav Země. Variabilita jednotlivých prostředí tak má být ještě mnohem větší a nemělo by se již stávat, že hráč bude hrát misi na skoro totožných mapách. Mimoto mají být mise mnohem akčnější a často bude jejich průběh takový, aby jednotka rychle vtrhla do nepřátelské základny, splnila úkol a okamžitě si to mašírovala zpátky na evakuační místo.

Druhý XCOM opět pohání třetí generace Unreal Enginu, který si vývojáři upravili k obrazu svému. Prostředí je tak příjemně detailní a na probíhající akční manévry se příjemně dívá. Během tvorby prostředí se vývojáři nechali hodně inspirovat filmy, jako je například Blade Runner, Oblivion či Elysium.

Nezbývá tedy nic jiného než vydržet těch několik měsíců, kdy se při nutné dávce vztekání opět postavíme těm špinavcům z vesmíru. XCOM 2 vyjde pro osobní počítače v listopadu tohoto roku.

Foto: Firaxis Games

Ukázka ze hry XCOM 2

Reklama

Výběr článků

Načítám