Popularita bezplatných her začala dramaticky stoupat s rozmachem chytrých telefonů a počítačových tabletů. Tvůrci mají dvě možnosti, jak vydělávat. Buď ve hrách zobrazují reklamu, nebo uživatelům dovolují směnit skutečné peníze za ty virtuální. Za ty si pak lidé zpravidla mohou rychleji vylepšit postavy, auta nebo klidně i budovy ve hře, a získat tak cennou konkurenční výhodu nad ostatními hráči.

Mladší vývojářská studia už na tomto byznysu několik posledních let slušně vydělávají. Nedávno se totiž ukázalo, že hráči totiž za vylepšení utratí v průměru prakticky stejné peníze, jako kdyby si koupili hru za plnou cenu. [celá zpráva]

Hráči utratí milión denně

Velcí herní giganti se zatím zdráhají hry zadarmo nabízet a vydělávat na nich podobným způsobem, jak je popsáno výše. Společnost Nintendo se však rozhodla svůj přístup změnit a před pár měsíci uvedla svou první bezplatnou hru Miitomo.

Podle výzkumné společnosti Survey Monkey to byl krok správným směrem. Japonský herní gigant totiž na tomto bezplatném titulu vydělává zhruba 40 000 dolarů každý den, tedy bezmála jeden milión korun. A to jej přitom nabízí zatím jen na vybraných trzích, například v Česku hra dostupná zatím není.

Ředitel vývojářského studia DeNA, které právě se společností Nintendo na vývoji her spolupracuje, ve středu pro list The Wall Street Journal uvedl, že japonský gigant se chystá nabídku bezplatných her dále rozšiřovat. Už nyní finišují práce na dvou titulech – Fire Emblem a Animal Crossing.

Kdy budou oba tituly nabídnuty hráčům, zatím není jasné.

Ukázka ze hry Animal Crossing

Ukázka ze hry Animal Crossing

FOTO: archív tvůrců

Ukázka ze hry Fire Emblem

Ukázka ze hry Fire Emblem

FOTO: archív tvůrců

Konzole výhradně pro hry zadarmo

Hry zadarmo nejsou výsadou pouze chytrých telefonů a počítačových tabletů, jak by se mohlo na první pohled zdát. Výrobci se je snaží přinést například i na obrazovky klasických televizorů. Přesně takovou konzoli ukázala před pár lety například společnost Ouya. [celá zpráva]

Kromě nízké pořizovací ceny – televizní konzole se prodávala v přepočtu za dva tisíce korun – byly hlavním lákadlem právě hry zadarmo. V době uvedení na trh jich bylo k dispozici víc než tisíc, nyní jsou jich již desetitisíce.

V současnosti však už konzoli Ouya není možné koupit, společnost totiž pohltil loni herní gigant Razer. Zda tento americký podnik plánuje celý koncept bezplatného hraní a levného hardwaru rozvíjet, nebo naopak pohřbít – aby se zbavil nepříjemné konkurence, zatím zástupci firmy neprozradili. [celá zpráva]

Herní konzole Ouya

Herní konzole Ouya

FOTO: Ouya