"Snažíme se nějak krádež postihnout. Ale je to těžké a nezvyklé. Zatím neexistuje žádný rozsudek v této oblasti," řekla mluvčí amsterodamské policie deníku Telegraph.

"Nábytek nepředstavuje žádný fyzický objekt, ale je určitou hodnotou a proto si myslíme, že by krádež měla být prokazatelná," dodala.

Habbo Hotel reprezentuje vlastní virtuální svět. Lidé v něm mohou tvořit vlastní charaktery známé jako avatary, kupovat nereálný nábytek za kredity, dekorovat pokojíčky nebo provozovat různé hry.

Gang teenagerů měl ukrást virtuální nábytek tak, že jej "přestěhoval" do svých vlastních pokojů. Do cizích místností se mladíci dostali díky heslům, které vzali jiným hráčům.

Aplikace Habbo Hotel byla spuštěna před sedmi lety. Provozuje ji finská společnost Sulake. Ta tvrdí, že má její server 80 miliónů návštěvníků z 31 zemí.

Kredit do hry Habbo může být zakoupen zavoláním na speciální telefonní čísla se zvláštní sazbou.   

Virtuální krádeže na pořadu dne

Před nájezdy lidí, kteří kradou hesla do online počítačových her, se musí mít na pozoru například také uživatelé populární gamesky World of Warcraft.

Ve hře je sice zakázáno obchodovat s reálnými penězi, řada uživatelů ale toto nařízení obchází. Například na českém trhu lze virtuální postavy ze světa WoW prodat za několik tisíc korun, v západní Evropě jsou částky několikanásobně vyšší, dosáhly až 200 000 korun. Vidina rychlých peněz je pak motivací mnoha virtuálních zlodějů.

Na popularitě nabírá také velký virtuální svět Second Life. Může se do něj přihlásit kdokoliv, koupit si pozemek, postavit dům. Ekonomika Second Life je výkonná zhruba tak, jako hospodářství průměrné africké země.

Pozemky v této zemi složené z počítačových nul a jedniček si pořizuje řada společností. Za všechny jmenujme provozovatele webových serverů v Česku, nebo z nedávné doby pražskou Spartu, která zde "postavila" vlastní stadion a hřiště.