Hlavní obsah

Virtuální meč vyprovokoval vraždu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Deník Daily China oznámil, že hráč onlinové hry zabil svého konkurenta proto, že prodal jeho kybernetický meč, který mu dříve pouze zapůjčil.

Článek

Na pozadí u nás málo známé hry "Legend of Mir 3" se stala tragická událost. Bývalí kolegové, kteří virtuálním světem procházeli spolu, se dostali do sporu, který vyvrcholil smrtí jednoho z nich.

Anketa
Kdo by podle vás měl být vlastníkem virtuálního příslušenství ve hrách - její uživatel nebo tvůrce?
Hlasujte v anketě pod článkem

"Qiu Chenngwei, 41 let, několikrát probodl v oblasti hrudníku bývalého kolegu Zhu Cayouana poté, co mu tento oznámil, že prodal jeho ,meč draka´, který Qui používal v populární hře Legend of Mir 3," uvedl soudní dvůr pro oblast Shanghai.

Qiu zbraň vyhrál v únoru. Zhu si ji zapůjčil, ale posléze prodal za 1100 dolarů (asi 25 300 korun).

Qui byl "krádež" meče ohlásit na místní policejní stanici, zde mu však bylo řečeno, že zbraň není skutečná, proto ani nemůže být chráněna zákonem.

"Zhu přislíbil dát za zbraň určitý finanční obnos jako omluvu, avšak Qui ztratil trpělivost a zaútočil na Zhua v jeho domově. S velkou silou mu několikrát probodl hrudník, což vedlo ke smrti napadeného," uvedl soud.

Podle deníku Daily China nebyl dosud žádný verdikt oznámen.

V současnosti se stále více hráčů domáhá spravedlnosti u soudů, protože byli například okradeni o virtuální příslušenství v samotné hře, podotknul deník.

"Brnění a zbraně ve hrách by se měly považovat za osobní vlastnictví uživatele, kterého stálo spoustu času a peněz je získat," uvedl Wang Zongyu, profesor University of China na dotaz deníku Daily Chiny.

Podle názoru právníka společnosti, která se zabývá vývojem MMORPG her (Massive Multiplayer Online Role-Playing Game), jsou však veškeré předměty obsažené ve hře stále majetkem tvůrcem aplikace a nepatří tedy hráči.

Anketa

Kdo by podle vás měl být vlastníkem virtuálního příslušenství ve hrách - její uživatel nebo tvůrce?
Uživatel
76,7 %
Tvůrce
23,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1606 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám