Jen za poslední rok si tak televizní konzole od japonského herního gigantu koupilo více než 20 miliónů lidí.

Díky tomu mají aktuálně nabízené PlayStationy šanci překonat předchozí generaci s pořadovým číslem tři. Těch se totiž za celý jejich životní cyklus prodalo 83,8 miliónu. Sluší se nicméně připomenout, že zatím vůbec nejprodávanější konzolí je PlayStation 2, která našla domov u 155 miliónů herních fandů.

PlayStation 4

PlayStation 4

FOTO: archív výrobce

Jaký podíl mají právě nové čtyřky na zmiňovaných 70 miliónech prodaných kusů, však zástupci společnosti Sony neprozradili. Jisté je nicméně to, že oba PlayStationy jsou hlavními trháky japonského elektronického gigantu také před Vánocemi.

Sony se v rámci prodejních výsledků pochlubilo také tím, že virtuální helmu PlayStation VR si koupilo na 20 miliónů lidí. Toto oznámení přichází krátce poté, co analytici prozradili, že virtuální set od Sony je nejprodávanějším na trhu. [celá zpráva]

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Virtuální headset PlayStation VR

Zdroj: archív výrobce

Co umí nové PlayStationy?

PlayStation 4 Slim láká především na kompaktnější rozměry a líbivější vzhled. Výkon je nicméně stejný jako u starší čtyřky.

Verze 4 Pro nabízí výkonnější procesor a přepracována byla i grafická karta. Některé hry díky tomu budou schopné běžet až v rozlišení 4K. Připomeňme, že původní PlayStation 4 byl stavěn na hraní ve Full HD.

Tituly, které kladou daleko vyšší nároky na grafiku, však v plnohodnotném 4K rozlišení nepoběží. Obraz u nich bude přepočítán z nižšího rozlišení na vyšší. To jinými slovy znamená, že kvalita obrazu bude sice citelně vyšší než v případě Full HD, zároveň ale nebude tak dobrá jako v případě plnohodnotného 4K.

Sony PlayStation 4 Slim

Sony PlayStation 4 Slim

FOTO: archív výrobce

Sony PlayStation 4 Pro

Sony PlayStation 4 Pro

FOTO: archív výrobce

Za herní náčiní utrácí lidé tisíce

Hraní her na televizních nebo počítačových obrazovkách je stále populárnější. A úměrně tomu také roste poptávka po herních počítačích, televizních konzolích a v neposlední řadě také po nejrůznějším příslušenství.

„Prodejům herního příslušenství se velice daří a odpovídá růstu celého herního odvětví, které zažívá velký boom,“ uvedla na dotaz Novinek mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Je to patrné i při pohledu do jednotlivých kategorií. „Zájem o herní konzole oproti loňsku výrazně stoupl – až o čtvrtinu, a to má samozřejmě dopad i na další příslušenství. Herní stolky lidé vyhledávají čtyřnásobně častěji než loni. K nejvyhledávanějším doplňkům patří jasně herní volanty, dvě třetiny lidí upřednostňují variantu pro PC,“ uvedl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.

„I navzdory rostoucí popularitě herních konzolí se najde stále více zákazníků, kteří upřednostňují herní počítače. Na každou prodanou konzoli dnes připadají přibližně čtyři prodaná herní PC,“ prohlásil obchodní ředitel CZC.cz Tomáš Pilský.

Nákupem počítače nebo konzole však investice hráčů ani zdaleka nekončí. „Příslušenství u konzolí tvoří většinou druhý ovladač a herní kupóny, může se jednat cca o dva až tři tisíce korun. U PC záleží na typu periferií, které hráči zvolí. Někteří sáhnou po levnější variantě okolo 1000 korun, jiní neváhají zakoupit herní klávesnici a myš za deset tisíc,“ podělil se o své zkušenosti Jan Řezáč, tiskový mluvčí Mall.cz.

„Zákazníci si ke svým herním počítačům nejčastěji dokupují herní myši, klávesnice a sluchátka, přičemž za každý z těchto produktů jsou schopni utratit v průměru přibližně 1000 Kč včetně DPH,“ uvedl Pilský. [celá zpráva]

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: