„I nadále se domníváme, že je to důsledek zvýšené závislosti na chytrých telefonech a docela minimálního technologického posunu (u tabletů)," uvedl Reith.

Jedničkou na trhu zůstala se zhruba čtvrtinovým podílem americká technologická společnost Apple, ačkoliv odbyt jejích tabletů iPad klesl o 13 procent na 8,9 miliónu přístrojů.

Nový iPad (2017)

Nový iPad (2017)

FOTO: archív výrobce

Americký počítačový gigant se v letošním roce snaží u zákazníků uspět s novým modelem. Ten však nepřináší prakticky žádná vylepšení, jedinou výhodou je o něco vyšší výkon. Ani nový iPad tak patrně klesající zájem ze strany uživatelů nijak dramaticky neovlivní. [celá zpráva]

Druhé místo obsadil v žebříčku za loňský rok jihokorejský konkurent Samsung, který vykázal jen zhruba jednoprocentní pokles odbytu na šest milionů přístrojů. V první pětce byly také firmy Huawei, Amazon a Lenovo.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: