Příchod modelu známého pod kódovým označením Scorpio oznámili zástupci Microsoftu již v polovině loňského roku. Od té doby ale nechtěli o připravované konzoli vůbec mluvit, zlom nastal až nyní.

Americký softwarový gigant sice stále neukázal, jak bude nová generace Xboxu vypadat, ale zveřejnil detailní technické parametry. Z nich je možné snadno vyčíst, že výkon novinky bude velmi vysoký.

Srdcem herního stroje bude blíže neupřesněný osmijádrový čip, který bude udávat pracovní tempo při frekvenci 2,3 GHz. Grafické jádro bude tvořit 40 speciálně upravených výpočetních jednotek taktovaných 1172 MHz. Dohromady by tak Scorpio mělo nabídnout výkon šest teraflops, což je ze současné generace konzolí nejvyšší hodnota.

Hraní ve 4K 

Díky tomu bude stačit na plnohodnotné hraní ve 4K rozlišení, jednotlivé tituly tak nabídnou více detailů a jemnější obraz. Sluší se připomenout, že na hraní ve 4K při vysokých detailech přitom není připravena ani celá řada herních počítačů, které se aktuálně nabízejí v obchodech. A pokud již lidé chtějí hrát ve 4K, zpravidla musí sáhnout hluboko do peněženky.

Většina současných herních PC a také prakticky všechny nabízené televizní konzole jsou určeny pro hraní ve Full HD, tedy v rozlišení 1920 x 1080 obrazových bodů. Standard 4K přitom nabízí rozlišení 4096 x 2304 obrazových bodů.

Pod pokličkou však americký softwarový gigant zatím ještě drží to, jak bude novinka vypadat. Na další informace si budeme muset přinejmenším ještě několik měsíců počkat.

Sony zůstává pozadu

Debatu o hraní ve 4K rozvířila už loni společnost Sony se svým novým PlayStationem 4 Pro. Ten představuje aktuálně to nejlepší z nabídky japonského elektronického gigantu a už při premiéře se tvůrci chlubili, že je připraven na éru hraní ve 4K.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: PlayStation 4 Pro

Zdroj: archív výrobce

Naráželi přitom na to, že novinka má nabízet výrazně vyšší výkon než aktuálně prodávaná čtyřka, protože je vybavena výkonnějším procesorem a přepracovanou grafickou kartou.

Nakonec se ale ukázalo, že to není tak úplně pravda. „Většina her bude upscalovaná. Obraz tedy bude přepočítán z nižšího rozlišení na vyšší,” prohlásil již dříve šéf herní divize společnosti Sony Andrew House.

To jinými slovy znamená, že kvalita obrazu je sice citelně vyšší než v případě Full HD, zároveň ale není tak dobrá jako v případě plnohodnotného 4K standardu. A to i přesto, že je PlayStation 4 Pro skutečně citelně výkonnější než předchůdce.

Ve skutečném rozlišení 4K fungují na verzi Pro pouze některé hry, které nejsou tolik náročné na výkon jednotlivých komponent, a zároveň různé filmy a videa. Více se o PlayStationu 4 Pro dozvíte v našem dřívějším článku. [celá zpráva]