Hlavní obsah

Popularita chytrých televizorů stoupá, třetina Čechů ale pokročilé funkce nevyužívá

Novinky, mif

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přístup na internet, možnost instalovat aplikace či připojeným USB diskem proměnit televizi v plnohodnotný rekordér - to jsou jen některá lákadla, která nabízejí chytré televizory. Jejich popularita v Česku roste, třetina majitelů však tyto pokročilé funkce vůbec nevyužívá. Vyplývá to z průzkumu realizovaného přes Seznam.cz Výzkumník.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Podle průzkumu Seznam.cz Výzkumníka zabývajícího se tím, jaké dovednosti mají internetově aktivní Češi s technologiemi, vlastní chytrou televizi 24 % dotázaných a 20 % uvažuje o jejím nákupu. Celá třetina jejích majitelů ji však používá jen jako klasickou televizi,“ uvedl Michal Nosek, specialista výzkumu trhu ve společnosti Seznam.cz.

Foto: Seznam.cz

Vlastníte chytrou televizi? Většina lidí ne, o jejím nákupu ale vážně uvažuje pětina lidí

Když už Češi funkce na chytrých televizích používají, nejčastěji se připojují na internet (23 %) či sledují videa na YouTube (12 %). Dále také využívají možnosti nahrávat pořady (9 %), případně telefonují prostřednictvím programu Skype (6 %). Možnost přehrávat fotografie, videa i hudbu z USB pak vítá pět procent dotázaných.

„O vlastnictví chytré televize nerozhoduje ani tak zájem o technologie jako spíše finanční situace. Podle průzkumu ji vlastní 36 % domácností z nejvyšší příjmové kategorie (čistý příjem nad 40 tisíc měsíčně) a polovina podnikatelů se zaměstnanci,“ podotkl Nosek.

Nejstarším členem rodiny je počítač

Průzkum se týkal také toho, jaké technologie Češi v domácnosti používají. „Není překvapením, že nejnovějším zařízením v domácnosti bývá tablet, který má 46 % majitelů méně než jeden rok. Na druhém místě je mobilní telefon, nejméně často se vyměňuje počítač – 45 % počítačů v domácnostech je starších více než tři roky,“ konstatoval specialista výzkumu trhu ve společnosti Seznam.cz.

Foto: Seznam.cz

Jak dlouho Češi vlastní tablety, mobily a počítače

Data vycházejí z nástroje nazývaného Výzkumník. Jeho prostřednictvím se mohou lidé podílet na mapování webu i sdělovat nápady ohledně toho, co jim na internetu chybí. Zástupci české portálové jedničky touto cestou zároveň získají zpětnou vazbu na své služby. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám