Společnost Microsoft uvedla Surface na trh společně s operačním systémem Windows 8 v loňském roce jako svůj první tablet. Microsoft chtěl pomocí tohoto přístroje konkurovat zavedeným značkám, jako je například iPad od Applu. Surfacu se však nepodařilo vzbudit výraznější zájem spotřebitelů.

Surface Pro

Současná generace tabletu Surface

FOTO: Microsoft

Server Wall Street Journal již dříve uvedl, že novinka by se od aktuálně nabízeného modelu měla lišit především v úhlopříčce displeje. Místo 10,6palcového panelu (1366 x 768 obrazových bodů) bude použit sedmipalcový monitor. Jeho rozlišení ale zatím není známo. [celá zpráva]

Stejnou taktiku použila v loňském roce společnost Apple. Vedle 9,7palcového tabletu začala nabízet také iPad Mini, který disponuje obrazovkou s úhlopříčkou 7,9 palce a rozlišením 1024 x 768 pixelů. Díky redukci rozměrů je o polovinu lehčí než předchozí verze, přitom je ale stejně výkonný.

iPad Mini

Apple iPad Mini

FOTO: Apple

Microsoft nyní vstupuje rovněž do výroby mobilních telefonů. Minulý týden oznámil, že koupí od finské společnosti Nokia její divizi mobilních telefonů za 5,44 miliardy eur (zhruba 140 miliard Kč). [celá zpráva]

Microsoft je největším výrobcem softwaru na světě a jeho operační systém Windows využívá většina osobních počítačů. V poslední době ale firma zaostává za konkurenty, kteří ji předstihli v orientaci na stále populárnější tablety a chytré telefony.