Hlavní obsah

V USA připravují další žalobu na Google, tentokrát kvůli monopolu v digitální reklamě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

New York

Americké ministerstvo spravedlnosti připravuje druhou žalobu na technologickou společnost Google kvůli monopolnímu chování. Tentokrát se zaměří na digitální reklamu. Znamená to, že vláda zesiluje tlak v boji proti Googlu, kterého obviňuje ze zneužívání dominantního postavení na trhu. Žaloba by mohla být podána koncem roku, uvedla s odvoláním na informované zdroje agentura Bloomberg.

Foto: Lucy Nicholson, Reuters

Logo Google na obchodě v Los Angeles

Článek

Prověřování Googlu kvůli tomu, že má kontrolu nad trhem s reklamními technologiemi, začalo už za vlády předchozího prezidenta Donalda Trumpa. Ministerstvo už dříve zažalovalo Google kvůli jeho podnikání ve vyhledávání a tvrdilo, že využívá exkluzivní distribuční dohody s mobilními operátory a výrobci telefonů, aby blokovalo konkurenty.

Poté skupina prokurátorů jednotlivých států v čele s Texasem obvinila Google z nezákonného monopolizování trhu s reklamou. Google podle nich uzavřel nezákonnou dohodu s firmou Facebook o manipulaci s internetovými aukcemi, při kterých inzerenti a vydavatelé internetových stránek nakupují a prodávají reklamní prostor. Tato dohoda je podle zdroje součástí vyšetřování ministerstva spravedlnosti.

Zákonodárci v USA chtějí omezit sílu velkých technologických podniků

Internet a PC

Google popírá, že by měl na trhu reklamních technologií dominantní postavení. Tvrdí, že tento prostor je plný velkých firem jako Amazon, Comcast a Facebook, které soupeří o zakázky. Popírá také, že by manipuloval s aukcemi ve prospěch Facebooku.

Prezident Joe Biden slíbil zpřísnit postupy proti monopolnímu chování s cílem podpořit konkurenci v ekonomice. Do čela antimonopolního odboru ministerstva spravedlnosti jmenoval kritika Googlu Jonathana Kantera.

Celkově hrubé výnosy Googlu z produktů souvisejících s reklamní technologií loni dosáhly 23 miliard USD (493 miliardy Kč). Google tvrdí, že velkou část těchto výnosů vyplácí vydavatelům internetových stránek.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám