Hlavní obsah

Panasonic vyzval kvůli krizi deset tisíc manažerů, aby kupovali jeho zboží

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonský elektronický koncern Panasonic vyzval v Japonsku deset tisíc svých manažerů, aby kupovali výhradně firemní produkty. Podnik se tak snaží za hospodářského poklesu a finanční krize zvýšit tržby a zvrátit pokles zisku. Uvedl to v pátek mluvčí společnosti.

Foto: Yuriko Nakao , Reuters

Panasonic kvůli krizi uzavřel již na začátku února 27 továren a propustil 15 tisíc lidí.

Článek

Kampaň je dobrovolná. Panasonic ale patří mezi japonské společnosti ze staré školy, u nichž  je loajalita vůči firmě hluboce zakořeněná. Akce "Kupujte Panasonic" je podobná výzvě v automobilce Toyota, aby si manažeři vybírali vozy z produkce zaměstnavatele.

Panasonic oslovil lidi z vrcholového a středního managementu, aby každý z nich utratil za zboží z produkce skupiny nejméně 200 000 jenů (přes 48 000 Kč). Níže postavené manažery podnik vyzval, aby dali utratili nejméně 100 000 jenů.

Vedle nízké poptávky se Panasonic odvolává také na klesající ceny elektroniky a rostoucí kurz jenu, který japonské společnosti připravuje o příjmy z exportu. Za fiskální rok do března očekává Panasonic čistou ztrátu 380 miliard jenů. Bude to první celoroční ztráta po šesti letech. Podnik proto zrušil 15 000 míst a zavřel 27 továren ve světě, napsala agentura AP.

Kvůli krizi firma nutí zaměstnance brát si neplacené volno

Zahraniční společnost Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), která se zabývá výrobou počítačových procesorů, vyzvala všechny své zaměstnance, aby si od ledna brali každý týden jeden den neplaceného volna.

Podobným způsobem by si zaměstnanci měli vybírat volno až do skončení finanční krize. To by mělo podle vyjádření firmy uspořit značné náklady a pomoci překonat finanční krizi. Jeden den neplaceného volna mohou podle vedení společnosti dělníci vyměnit za řádnou dovolenou. To by jim mělo vynahradit ztrátu za neplacené volno.

Technologický sektor byl tvrdě zasažen zpomalením ekonomiky, které přimělo zákazníky utáhnout si opasky. Slabá poptávka již přinutila ke snižování počtu zaměstnanců řadu dalších výrobců elektroniky, jako jsou Sony, Philips či Motorola.

Přední společnosti z nefinančního sektoru, které od září oznámily výrazné propouštění: FirmaObor podnikáníPočet propuštěných Hewlet-PackardIT24 600Caterpillarstrojírenství21 610 Pfizerfarmacie19 500 Sonyelektronika16 000 Metromaloobchod15 000 Panasonicelektronika15 000 Alcoaprodukce hliníku15 000 Rio Tintotěžba14 000 ATtelekomunikace12 000 British Telecomtelekomunikace10 000

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám