Hlavní obsah
Foto: Yuriko Nakao , Reuters

Panasonic uzavře 27 továren a propustí 15 000 lidí

Japonský výrobce elektroniky Panasonic Corp. se ve třetím fiskálním čtvrtletí kvůli slabé poptávce a silnému jenu propadl do ztráty. Firma, která působí rovněž v České republice, současně oznámila, že do konce března 2010 propustí po celém světě 15 000 zaměstnanců, což je zhruba pět procent celkové pracovní síly společnosti. Ztrátu Panasonic očekává poprvé po šesti letech i za celý rok.

Foto: Yuriko Nakao , Reuters
Panasonic uzavře 27 továren a propustí 15 000 lidí

Polovina z plánovaného počtu propuštěných by měla být z továren v zahraničí a polovina z Japonska. Výrobce digitálních fotoaparátů Lumix, televizorů s plochou obrazovkou Viera, baterií a mobilních telefonů také uzavře 14 továren v zahraničí a 13 v Japonsku.

Čistá ztráta společnosti za říjen až prosinec činila 63,1 miliardy jenů (15,6 miliardy Kč). Ve stejném období předchozího roku firma hospodařila se ziskem 115,2 miliardy JPY. Stejně jako většina dalších japonských technologických společností má Panasonic problémy kvůli silnému jenu a poklesu poptávky způsobenému globální krizí. Tržby se podle společnosti ve třetím čtvrtletí snížily ve všech segmentech.

Za celý fiskální rok do konce března Panasonic očekává ztrátu 380 miliard jenů. Původně přitom společnost očekávala zisk 30 miliard jenů, napsaly agentury AP a Reuters.

Panasonic již řadu let působí také v České republice. V Plzni vyrábí více než desetiletí televizory Panasonic. Další závody na elektroniku má v Plané na Tachovsku a v Pardubicích.

Přední společnosti z nefinančního sektoru, které od září oznámily výrazné propouštění:
FirmaObor podnikáníPočet propuštěných
Hewlet-PackardIT24 600
Caterpillarstrojírenství21 610
Pfizerfarmacie19 500
Sonyelektronika16 000
Metromaloobchod15 000
Panasonicelektronika15 000
Alcoaprodukce hliníku15 000
Rio Tintotěžba14 000
AT&Ttelekomunikace12 000
British Telecomtelekomunikace10 000

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků