Hlavní obsah

Facebook smazal stovky profilů spojených s Rusy obviněnými v USA

Washington

Internetová společnost Facebook smazala několik stovek profilů a stránek spojených se skupinou Rusů, které americké úřady obvinily kvůli údajným pokusům ovlivnit volby v USA. Největší sociální síť světa tím pokračuje ve snaze omezit manipulaci svými uživateli, řekl v úterý agentuře Reuters šéf Facebooku Mark Zuckerberg.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Smazané stránky byly spojené s takzvanou trollí farmou, tedy skupinou lidí, kteří pomocí falešných profilů a šíření nepravdivých informací ovlivňují mínění majitelů facebookových účtů. Podle Zuckerberga byly příspěvky nebo celé stránky spojeny se skupinou známou jako Federální zpravodajská agentura (FAN), která je podle analytiků Facebooku propojena s Agenturou pro výzkum internetu (AII).

AII "opakovaně konala ve snaze klamat lidi na celém světě a manipulovat jimi a my už ji na Facebooku nechceme," uvedl Zuckerberg.

Foto: Stephen Lam, Reuters

Šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg

Tato společnost byla v únoru mezi třemi organizacemi a 13 jedinci, které obvinil zvláštní vyšetřovatel Robert Mueller rozplétající údajné vazby volebního týmu Donalda Trumpa na Rusko.

Zuckerberg prohlásil, že aktuální krok firmy je součástí snahy zbavit se falešných a manipulativních účtů. "Nedovolíme lidem provozovat falešné účty a pokud se opakovaně snažíte založit falešné účty a manipulovat, pak je naší politikou zakázat všechny vaše účty," zdůraznil Zuckerberg.

Facebook terčem kritiky

Facebook se snaží napravovat svou reputaci nejen v souvislosti se šířením manipulativních informací přes své stránky. V posledních týdnech je totiž tato sociální síť terčem kritiky kvůli uniku dat zhruba z 50 miliónů uživatelských účtů. Kauza vypukla v polovině března, kdy se ukázalo, že data zneužila britská společnost Cambridge Analytica při vývoji softwarových nástrojů pro podporu kampaně Donalda Trumpa během volby amerického prezidenta.

Cambridge Analytica měla oficiálně vyvíjet program pro předpověď preferencí voličů, ve skutečnosti však bylo snahou firmy ovlivnit jejich rozhodování. Aplikace totiž čerpala privátní data z profilů desítek miliónů uživatelů a celý systém následně utvářel profil voličů, mezi které pak cíleně distribuoval politickou reklamu.

Facebook v reakci oznámil zpřísnění ochrany citlivých dat lidí a rozhodl se ukončit spolupráci s podniky, které se zabývají shromažďováním údajů o spotřebitelích. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám