Na tento typ podvodu upozornil Novinky čtenář Lukáš Č. Podvodníci při něm postupují stejně, jako v případě vstupenek do aquaparků, nabízejí pět tisíc párů bot od společnosti Adidas, údajně jako oslavu 93. výročí firmy.

Do soutěže se zařadí podle nich přitom každý, kdo zodpoví několik jednoduchých otázek a soutěžní výzvu odešle dalším 20 známým prostřednictvím WhatsAppu.

Ukázka podvodné zprávy na WhatsAppu

Ukázka podvodné zprávy lákající na aquapark na WhatsAppu

FOTO: Novinky

Ukázka podvodné zprávy na WhatsAppu

Ukázka podvodné stánky, kde podvodníci slibují vstupenky zadarmo.

FOTO: Novinky

Problém nastane poté, co důvěřivci otevřou údajné výherní stránky. Ty je totiž přesměrují na podvodný web, na kterém je nutné vyplnit řadu osobních údajů. A právě na to počítačoví piráti čekají.

Uživatelé jim totiž naservírují svoje citlivá data, která mají na černém trhu cenu zlata, jako na podnosu. S jejich využitím mohou kyberzločinci snadněji cílit na konkrétní uživatele další útoky, aby z nich vylákali peníze, případně jejich identitu ve světě jedniček a nul zneužili.

Uživatelé by tedy rozhodně neměli na podobné výzvy reagovat. A je úplně jedno, zda jde o značkové boty nebo vstupenky do aquaparku.