Útok má zcela totožný scénář jako v případě nevyžádaných e-mailů, které cílily na uživatele služby Servis 24 od České spořitelny. Novinky o tomto případu informovaly v úterý. [celá zpráva]

Vše tedy začíná e-mailem, ve kterém se podvodníci vydávají za zástupce Air Banky. „Útočníci v něm posílají odkaz na on-line formulář s logem Air Bank a žádají o aktualizaci vašich osobních údajů. Jinak hrozí, že vám vyprší přístup do internetového bankovnictví,“ uvedli zástupci banky.

Ukázka podvodné stránky, která imituje internetové bankovnictví Air Banky.

Ukázka podvodné stránky, která imituje internetové bankovnictví Air Banky.

FOTO: Air Bank

„Na odkaz neklikejte a žádné údaje nevyplňujte. Air Bank tímto způsobem vyplnění vašich osobních údajů nikdy nepožaduje. Přístup do vašeho internetového bankovnictví navíc není nijak časově omezen a není potřeba ho aktualizovat,“ doplnili.

Šanci poznat podvod mají stejně jako v případě České spořitelny pozornější uživatelé, byť je imitace prostředí internetového bankovnictví od Air Banky věrohodná. Internetová adresa totiž nevede na web banky, ale na stránky biteponto.art.br.

V konečném důsledku by útočník mohl získané údaje využít k přístupu na účetzástupci Air Bank

Přestože tímto podvodem se počítačoví piráti snaží vylákat především citlivé údaje o klientech, není vyloučeno, že na případnou komunikaci navážou se snahou o sdělení dalších informací. Například autentizačního kódu k platbám.

Pokud klienti na podvodný e-mail již zareagovali a údaje vyplnili, měli by co nejdříve kontaktovat Air Banku na telefonním čísle 840 303 030. „V konečném důsledku by totiž útočník mohl získané údaje využít k přístupu na váš účet,“ uzavřeli zástupci banky.

Stejný postup doporučuje také Česká spořitelna. Klienti se mohou obrátit na bezplatnou informační linku 800 207 207.

Ukázka podvodného e-mailu

Ukázka podvodného e-mailu.

FOTO: Česká spořitelna

Ukázka podvodného internetového bankovnictví, na které se lidé dostanou prostřednictvím odkazu v e-mailu.

Ukázka podvodného internetového bankovnictví, na které se lidé dostanou prostřednictvím odkazu v e-mailu.

FOTO: Česká spořitelna