Pro správce těchto služeb jde o velice náročný úkol. Nejrozšířenější sociální síť Facebook bude již relativně brzy používat miliarda uživatelů, Twitter disponuje čtvrtinovou základnou. Jen na těchto dvou sítích je uloženo neskutečné množství fotografií, videí i psaného textu. Přesto se s nevhodným obsahem setkáváme relativně zřídka, a když už, tak takový případ často vzbudí i mediální pozornost.

Hlavním zájmem provozovatelů sociálních sítí je vytváření prostředí, ve kterém se budou uživatelé cítit dobře. Takový prostor ovšem narušují vulgární, urážlivé, nechutné, rasistické či jiným způsobem nevhodné příspěvky. Správcům tedy nezbývá, než ve spolupráci s ostatními uživateli obsah kontrolovat pomocí armády školených administrátorů. Ti jsou odborně školeni a placeni za účelem vyhledávat nevhodné příspěvky a z pověření provozovatele služby je mazat.

Práce administrátorů probíhá při dodržování striktních pravidel. Fotografie, které zveřejňujete na Facebooku, třeba nesmí obsahovat nahotu, užívání drog, násilí, šikanu, sexuální harašení a další problematická témata, která by mohla uživatele urazit, znechutit či šokovat. V pravidlech je například konkrétně uvedeno, že nepřípustné jsou útoky na zakladatele moderního tureckého státu Attatürka nebo slovní vyjádření typu „miluji zvuk praskajících lebek“.

Uživatelé, kteří pravidla sociálních sítí porušují, mohou v krajním případě v závislosti na frekvenci a závažnosti provinění o svůj účet úplně přijít. Chování za hranicí zákona pak spadá do kompetence policie, se kterou provozovatelé sociálních sítí často aktivně spolupracují, zejména při potírání sexuálních deliktů a dětské pornografie. Monitorován je chat na Facebooku, uveřejněné informace v profilu a na zdi uživatele.

Před soud se můžete dostat také v případě, že se budete snažit někoho poškodit či zesměšnit - například falešným profilem. Terčem takových útoků bývají zejména známé osobnosti z kultury a politiky. Správci sociálních sítí jsou na falešné profily, kterých je na Facebooku odhadem až 27 %, obzvlášť hákliví. Existence takových účtů snižuje efektivitu investic do reklamy, což ohrožuje příjmy z inzerce.

I v České republice můžete být při zveřejňování závadného obsahu vedeni k zodpovědnosti, jak se nedávno přesvědčila třiašedesátiletá uživatelka. Ta byla letos v červenci u libereckého okresního soudu odsouzena ke čtyřměsíčnímu vězení s podmínkou na jeden rok za to, že na Facebooku vytvořila a zneužila falešný profil krajské šéfky KSČM v Libereckém kraji Dany Lysákové.