"Nastavení data, kdy má e-mail dojít, je velice snadné. Jakmile však zpráva čeká na odeslání, může se stát řada věcí, které jejímu doručení zabrání, zvláště pak, když e-mail čeká na doručení dvě dekády," napsal Forbes.

Magazín plánuje zálohovat e-maily s využitím několika služeb. První je malá konzultační společnost Codefix Consulting se sídlem v New Yorku. Společnost vytvořila pro Forbes speciální aplikaci přezdívanou jako "E-mail time capsule" (E-mailová časová kapsa), která bude několik tisícovek e-mailů až do 30. listopadu 2005 sbírat a zálohovat.

Druhým pilířem, který ponese další díl odpovědnosti za tisícovky elektronických zpáv, které svým pisatelům dojdou v roce 2025, je internetový gigant Yahoo. "Jejich finanční základna je dostatečně velká a silná, takže očekáváme, že svůj úkol nakonec splní," uvedl Forbes.

30. listopadu pak E-mailovou časovou kapsu zapečetíme, kopie aplikace uložíme na našich serverech a pošleme Yahoo a firmě Codex Consulting, dodal magazín. Její tři obrazy uložené na serverech Forbesu, Yahoo a Codefixu spolu budou jednou za rok komunikovat. Vzájemně si tedy dají o sobě vědět a uživatel tak v ideálním případě nedostane v roce 2025 tři identické kopie jednoho a téhož e-mailu, který před 20 lety odeslal.

Dokončíme celý projekt? Dokončí jej Yahoo nebo Codefix? Pošlete si sami sobě e-mail a v budoucnu, o dvacet let později, dostanete odpověď, uzavřel Forbes.