O vedoucí pozici na trhu se nyní podle IDC dělí čínská společnost Xiaomi a americká firma Apple, které předstihly konkurenta Fitbit. „Teď, když Xiaomi a Apple vytlačily Fitbit, je otázkou, zda si svou pozici dokážou udržet," uvedl analytik IDC Ramon Llamas. Dodal, že firma Fitbit ještě rozhodně není ze hry.

Společnost Fitbit se stala průkopníkem v oblasti takzvaných fitness náramků. Firma se nyní podle Llamase nachází uprostřed transformace, protože zájem uživatelů se přesunuje od fitness náramků k chytrým hodinkám a dalším zařízením. „Fitbit má dobrou pozici k proniknutí do nových tržních segmentů," upozorňuje Llamas.

Společnosti Xiaomi a Apple dodaly v prvním čtvrtletí každá zhruba 3,6 miliónu zařízení z kategorie nositelné elektroniky. Pro Apple to nicméně znamenalo meziroční nárůst o 64 procent, zatímco pro Xiaomi zhruba tříprocentní pokles. Firma Fitbit zaznamenala propad o téměř 38 procent na tři milióny zařízení.

Fitbit Charge 2

Náramek Fitbit Charge 2

FOTO: archív výrobce

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: