Pravidla nařizují poskytovatelům vyžádat si souhlas uživatelů, než poskytnou data o jejich osobě pro potřeby reklamy a marketingu. Data zahrnují přesnou polohu uživatele, informaci o jeho finanční situaci, zdravotním stavu a dětech a webovou historii, tedy soupis stránek, které navštívil.

Podle prohlášení Bílého domu je důvodem rozhodnutí nevyváženost na trhu, kde internetoví poskytovatelé souhlas potřebovali, zatímco webové servery – například služby Facebook, Twitter nebo Google – nikoli. Poskytovatelé přístupu do internetu tak byli diskriminováni.

Osobní data uživatelů získaná při užívání internetu jsou cenným zbožím pro reklamní společnosti, jimž je budou moci poskytovatelé přístupu bez souhlasu uživatelů prodat. Zrušení regulace vstoupí v platnost po podpisu prezidenta.

Rozhodnutí Kongresu přivítaly technologické společnosti AT&T, Comcast a Verizon. Nesouhlasí s ním naopak ochránci lidských práv a organizace hájící právo spotřebitelů na soukromí. Poukazují na to, že poskytovatelé internetového připojení mají možnost získat o svých klientech víc informací než provozovatelé internetových stránek.