Článek
Ještě loni v říjnu se zástupci amerického počítačového gigantu chlubili, že službu Apple Music používá po celém světě 15 miliónů lidí. Tehdy však podnik lákal na bezplatné testovací období.
Ze zmiňované cifry měsíční paušál za službu platilo pouze 6,5 miliónu lidí. 8,5 miliónu uživatelů tak stále využívalo tříměsíční zkušební období, za které se neplatí ani koruna.
Nájezd na zcela placený provoz tak celou řadu z nich odradil. Po půl roce od spuštění – letos v únoru, kdy většině uživatelů skončila možnost bezplatného testování, hlásilo Apple Music 10 miliónů uživatelů. Pět miliónů lidí tedy ubylo, stále se však jednalo o obrovský úspěch.
Postupně se však začali další uživatelé přidávat. Už v dubnu tak toto číslo stouplo na 13 miliónů a opětovný vzestup se nezastavil ani v dalších měsících, až se zástupci Applu pochlubili aktuálními čísly – pokořením hranice 20 miliónů aktivních předplatitelů.
Pro rodinu za 245 Kč
Apple Music je v podstatě streamovací službou, jejímž prostřednictvím americký počítačový gigant nabízí hudbu svým uživatelům. Stejně jako u konkurenčních hudebních streamovacích služeb, jako jsou například Spotify či Tidal, si lidé mohou playlist poskládat sami podle svých preferencí.
Apple Music je v rámci celé Evropy zpoplatněn měsíčním paušálem 6 eur (160 Kč) za jednotlivce a 9 eur (245 Kč) za rodinný účet pro šest lidí. Stejné ceny platí také v České republice. [celá zpráva]