Internetová adresa čínské verze WSJ je v Číně blokovaná od tohoto víkendu, ale přístup na ni mohl být omezený už během minulého měsíce. Anglická jazyková verze stránek zůstává dostupná, což naznačuje, že cílem Číny může být jen omezit přístup svých obyvatel k tomuto listu, ale ne mu úplně zabránit.

Dostupnost vybraných webových stránek kontroluje jednou měsíčně server GreatFire.

Dostupnost vybraných webových stránek kontroluje jednou měsíčně server GreatFire.

FOTO: GreatFire

Stránky tiskové agentury Bloomberg Čína zablokovala v červnu 2012, zatímco stránky listu New York Times potemněly v říjnu – několik měsíců poté, co čínští cenzoři smazali účet NYT na mikroblogovém serveru weibo. Obě tato zpravodajská média publikovala investigativní zprávy o vysoce postavených čínských politicích včetně nynějšího prezidenta Si Ťin-pchinga a jeho předchůdce Wen Ťia-paa.

Zatím není jasné, čím si blokaci vysloužil WSJ, ani zda bude trvalá. Přístup jak k čínské verzi NYT, tak k hlavním stránkám Bloombergu zůstává blokovaný. Čína je známá blokováním celé škály západních internetových služeb včetně sociálních sítí Facebook a Twitter.