Počítač nejčastěji využívaly vícečlenné domácnosti s alespoň jedním nedospělým členem do 16 let. Zástupci přibližně 94 procent těchto domácností uvedli, že vlastní počítač.

Nákupy přes internet lákaly v minulých měsících více muže než ženy. Tento způsob nákupu využila hlavně mladší generace od 25 do 34 let a vysokoškolsky vzdělaní lidé. Uživatelé počítačů měli zájem především o oděvy, zboží pro domácnost a knihy.

Přístup na internet mělo začátkem letošního roku téměř 98 procent podniků. Ve styku s veřejnými institucemi nejčastěji používaly internet na získávání formulářů, a to 87 procent firem. Prodej zboží a služeb přes internet v roce 2009 realizovalo 8,1 procenta podniků, uvedl statistický úřad.

Do průzkumu se zapojili zástupci více než 4500 domácností starší 16 let, anketa se uskutečnila v dubnu a květnu. Zástupci statistického úřadu oslovili také 4395 podniků, a to od března do května.