Tablet iPad od Applu má ve Spojených státech nadšené recenze

Očekávaný tablet iPad od společnosti Apple sklidil ve Spojených státech před sobotním zahájením prodeje většinou nadšené recenze. Jejich autoři si pochvalují především snadné dotykové ovládání, rychlost zařízení, jeho malou váhu či dlouhou výdrž baterie. Za nevýhodu označují především podporu technologie Flash pro prohlížení videa na internetu od společnosti Adobe. iPad přesto podle většiny recenzentů má potenciál zpopularizovat zcela nový typ počítače.

Ředitel firmy Apple Steve Jobs představuje nový přístroj.

Multimediální tablet iPad se ve Spojených státech začne prodávat v sobotu za cenu od 499 dolarů. Velký zájem byl už o předobjednávky, a trh proto věří, že zařízení bude po populárních telefonech iPhone a přehrávačích iPod dalším hitem společnosti Apple. iPadem firma, která už má silnou pozici v prodeji digitální hudby a videa, vstupuje na trh elektronických knih, na němž zatím ve Spojených státech dominuje Amazon.

"První iPad je vítěz," napsal například deník USA Today. Zařízení podle něj představuje působivou konkurenci pro čtečku elektronických knih Kindle od společnosti Amazon, ale i pro přenosné herní konzoly od firem Nintendo či Sony. "iPad také v neposlední řadě pravděpodobně vyvolá na na trhu masový zájem o tabletové počítače způsobem, o jakém se dlouhodobému vizionáři tabletů a zakladateli společnosti Microsoft Billu Gatesovi nikdy nezdálo," podotkl deník.

iPad dokáže nahradit laptop i netbook

Recenzent listu The Wall Street Journal zase píše, že iPad k jeho překvapení dokázal v mnoha případech nahradit jeho laptop i netbook. Nevadilo mu ani to, že zařízení nemá pevnou klávesnici, ale jenom klávesnici, jež se zobrazuje na displeji. Za dobrou označil také výdrž baterie, která předčila deset hodin uváděných výrobcem. Pochvaloval si i způsob, jakým se na iPadu čtou knihy, zároveň ale upozornil, že přístroj je daleko víc než jen další elektronická čtečka.

"Věřím, že toto nádherné zařízení s dotykovou obrazovkou od Applu by mohlo nesmírně změnit obor přenosných počítačů a ohrozit převahu laptopů. Jeho rozhraní ovládané prsty by nakonec mohlo předstihnout rozhraní ovládané myší, které mělo převahu několik desetiletí," uvedl The Wall Street Journal.

Autor recenze v listu The New York Times recenzi rozdělil na dvě části. Jednu směřoval na technické nadšence, které podle něj zařízení kvůli absenci Flashe, ale třeba i webové kamery či pevné klávesnice, zřejmě nenadchne. Všichni ostatní uživatelé ho ale prý budou milovat, pokud jim bude vyhovovat koncept iPadu. Síla přístroje je podle něj ve snadném přístupu k různým médiím a snadnému ovládání prsty.