O změně v zaměření Invexu se hovořilo už delší dobu, akce se několik posledních let potýká se zmenšujícím se zájmem veřejnosti.

Spotřební elektronika a digitální zábava přešla do samostatného veletrhu Digitex už před čtyřmi lety, od té doby se veletrh stále více zaměřoval na odbornou veřejnost.

"Změna formátu je logickou reakcí nejen na situaci na trhu ICT, ale také na výraznou diverzifikaci návštěvníků - odborných na straně bývalého Invexu a široké veřejnosti na straně spotřebitelsky zaměřených Digitexu a Interkamery. Tento trend se stal základem pro naše rozhodnutí změnit dosavadní koncepci a ukončit společné konání všech veletrhů," řekl Malý.

Přečtěte si také: Co bylo k vidění na loňském Invexu

Dvoudenní Invex Forum s podtitulem Odborné ICT setkání se bude letos konat 5. a 6. října. Zbývající akce bývalého trojlístku Digitex a Interkamera začnou až 8. října. Vystavovat ICT technologie podle Malého z velké části ztratilo svůj původní smysl.

Prezentovat konkrétní tematická řešení přesně vymezeným skupinám posluchačů však ne, Invex Forum se tak zaměří především na konference, semináře, kulaté stoly a diskuse nad aktuálními trendy.

Invex ztrácí pro většinu návštěvníků své kouzlo

Loňský ročník veletrhů označila za horší než předchozí asi polovina účastníků (51 procent), pětina z nich měla naopak pocit, že akce se vydařila lépe než předchozí, 29 procent se přiklonilo k názoru, že úroveň zůstala podobná.

Více než 80 procent návštěvníků a vystavovatelů uvedlo, že se chystá zúčastnit i příštích ročníků, uvedl Michal Peca ze společnosti Factum, která výzkum provedla. Mezinárodní veletrh Invex je čtvrtý největší veletrh informačních a komunikačních technologií na světě.

Boom zažíval ve druhé polovině 90. let, kdy přicházelo každý rok 120 000 až 130 000 lidí. Loni na Invexu a Digitexu vystavovalo 519 subjektů z 21 zemí, o rok dříve jich bylo 580 a zúčastnilo se 22 států. Výstavní plocha loni meziročně klesla z 29 500 na 22 870 metrů čtverečních.