Stažené písně se díky tomu dají přehrávat téměř v jakémkoli přehrávači či zařízení. Skladby, které si budou uživatelé Napsteru nadále stahovat z jeho předplacené služby, ale budou mít stále protikopírovací ochranu. Po většinu dekády nahrávací společnosti odmítaly poskytnout licence k tomu, aby se hudba z jejich produkce dala stahovat v nechráněném formátu MP3.

Příkrý každoroční pokles prodeje CD a sílící internetový prodej písní přiměl nahrávací společnosti, aby ustoupily a v konkurenci se udržely. Jediným dalším maloobchodním prodejcem, který nabízí ke stažení skladby od všech velkých nahrávacích společností, je portál Amazon.com. Napster ale má navíc nahrávky od tisícovek nezávislých vydavatelů.

Konkurence se Napsteru nebojí

Obchod iTunes začal prodávat nechráněné MP3 verze nahrávek od umělců ze stáje EMI Group v minulém roce. Tyto nahrávky jsou ale dražší a zároveň ve vyšší kvalitě než standardní chráněné verze. U Napsteru budou písně v MP3 formátu za 99 centů (15,90 Kč) a celá alba se budou prodávat od 9,95 dolaru.

Hlavní analytik společnosti Enderle Group řekl, že si ale nedovede představit, že by uživatelé iTunes přešli k Napsteru, když je software iTunes s iPody tak provázaný. Výjimkou snad může být zájemce o skladby, které Apple v nabídce nemá, dodal.

Napster tvrdí, že nabízí víc než veškerá konkurence

Napster zdůrazňuje, že ho od rivalů odlišuje největší katalog písní ke stáhnutí. Manažeři podniku také sázejí na proslulost značky. Napster má v katalogu přes šest milionů skladeb a Amazon pět miliónů.

Přes iTunes se v USA prodává více než 70 procent digitálních hudebních nahrávek a pozorovatelé odvětví se shodují, že Apple v rozvoji stahování a prodeje digitální hudby sehrála hlavní roli. Minulý měsíc iTunes dokonce předčila Wal-Mart Stores a stala se největším maloobchodním prodejcem hudby v USA.

Od spuštění v roce 2003 prodala iTunes přes čtyři miliardy nahrávek, dodává Reuters.