Microsoft se od začátku února snažil Yahoo přesvědčit, aby přijalo nabídku na převzetí. Jednání ale ztroskotala na ceně, která se managementu Yahoo zdála příliš nízká. Microsoft původně nabídl za jednu akcii Yahoo 31 dolarů, ale s tím, že část kupní ceny uhradí svými akciemi. Tehdy celková cena vycházela na 44,6 miliardy USD.

"V tomto okamžiku se Microsoft zaměřuje na svou nezávislou strategii," řekl Gates novinářům v Tokiu. Microsoft se rozhodl jednání nečekaně ukončit o víkendu. Podle cen akcií na burze před ukončením rozhovorů nabídka vycházela na 29,40 USD za jednu akcii Yahoo. Tuto cenu Microsoft zvýšil na 33 dolarů, Yahoo ale požadovalo až 37 dolarů.

To znamená, že Microsoft by zaplatil 47,5 miliardy dolarů, v přepočtu asi 775 miliard Kč. Pro Microsoft byla hlavním důvodem k převzetí Yahoo snaha propracovat se na trh internetové reklamy, kde má dominantní postavení jiná americká společnost Google. S pomocí Yahoo by se Microsoftu mohlo podařit získat na tomto trhu významný podíl relativně brzy.

Microsoft se bude soustředit na vlastní vyhledávací systém

Gates ale řekl, že Microsoft chce vylepšit vlastní systém vyhledávání a v Seattlu, kde firma sídlí, už se prý jedná i o konkrétních plánech. "Učiníme pokrok v tom směru, že lidé budou mít větší možnost výběru," řekl Gates. Intenzivní snaha Microsoftu převzít Yahoo byla mezi pozorovateli považována za přiznání, že pozice Microsoftu mezi vyhledávači a na trhu internetové reklamy je velmi slabá.

Microsoft tedy bude muset prokázat, že je schopen inovace i bez Yahoo. Gates do Asie cestuje často a v Japonsku byl i před dvěma lety. Japonsko považuje za důležitý trh a nyní se tam prý setkal s obchodními partnery. Hovořilo se o softwaru pro digitální vysílání na počítačích s operačním systémem Windows, nebo o možnostech povolit japonským studentům zdarma si stahovat software Microsoftu.

Před příjezdem do Tokia Gates navštívil Jižní Koreu, kde řekl, že podnik po krachu jednání s Yahoo nevylučuje alternativní partnerství. V úvahu připadá společnost AOL ze skupiny Time Warner, společenský portál MySpace, který patří společnosti News Corp miliardáře Ruperta Murdocha, nebo mladší firmy, jako je Facebook a LinkedIn.