Zjištění analytiků z DisplaySearch muselo alespoň mírně znepokojit výrobce plazmových obrazovek. Jejich úhlopříčka totiž startuje kolem 40 palců a donedávna tyto přístroje nenabízely superjemné HD (high definition) rozlišení 1920 x 1080 bodů.

Dnes je tomu jinak - japonská Matsushita již sice prodává 42 palec s full HD rozlišením, ovšem než se tak stalo, stačily si velké LCD TV ukousnout poměrně významný tržní podíl na úkor větších plazma panelů. DisplaySearch se domnívá, že ze všech nově prodaných 40palcových obrazovek připadá skoro 70 procent na LCD, zbytek na plazmy.

Mezi největší výrobce LCD obrazovek patří LG.Philips. Na druhé příčce se umístila společnost AUO, následnována Samsungem.

Počet prodaných plazma obrazovek se ve srovnání s loňskem snížilo o 4 procenta. Mezi jejich největší producenty patří Matsushita, následována Samsungem a LG, kteří rovněž patří mezi významné výrobce těchto obrazovek.

Letos je objem trhu s LCD TV odhadován na 7,2 miliard dolarů, tj. přibližně 144 miliard korun. 

Zdálo by se, že analytici budou elektronickému odvětví připisovat velký růst prodejů i nadále. Zástupci iSuppli se však domnívají, že počet prodaných převážně kapesních elektronických zařízení bude vykazovat horší výsledky, než na jaké si výrobci zvykli. Údajně by měl jejich prodej příští rok vzrůst o "pouhých" 6,4 procent, o rok později o necelých 5 procent.