Podle deníku DailyTech nakreslila hrubé obrysy tohoto programu, který bude integrován v palubních deskách japonských vozidel, Toyota. Společnost chce vytvořit pouze jádro operačního systému, jenž další automobilky rozšíří o další moduly podle svých požadavků.

V současnosti už Toyota zahájila úzkou spolupráci při vývoji tohoto OS s automobilkami Nissan, Honda a Denso, součástí koalice Japan Automotive Software Platform Architecture (JasPar) se stala také firma Toshiba známá v tuzemsku díky přenosným počítačům.

Programátorům pomůže miliarda jenů

Japonské ministerstvo ekonomiky, obchodu a průmyslu bude projekt dotovat jednou miliardou jenů (asi 175 miliónů korun). Tuto částku by mělo uskupení JasPar získat do konce příštího fiskálního roku. První prototyp nového operačního systému pro automobily z rukou japonských programátorů uvidíme v roce 2009. Na trhu se software objeví až koncem dekády.

Japonské automobilky nejsou samy, kdo se snaží vyvinout vlastní "nezávislý" operační systém. Podobnou cestu si zvolily také jejich evropské protějšky zastoupené například společnostmi BMW či Mercedes. Prototyp "evropského" operačního systému pro vozidla bychom měli přivítat rovněž koncem příštího roku.