Celodenní program konference byl sestaven z přednášek a panelových diskusí tak, aby tematicky pokrýval různé úhly pohledu na internetovou reklamu založenou na principu PPC (Pay Per Click).

Jednotlivých přednášek se zúčastnil například Aleš Miklík ze serveru Lupa.cz nebo Dušan Janovský, který se podílel na přípravě systému Sklik. Ke třem diskusním panelům prokládajícím přednáškové bloky usedl i Tomáš Búřil ze Seznamu, Petr Staněk z NetTravel, Karol Veleba z adFOX, či Petra Větrovská z Dobrého webu.

Sklik se má na Seznamu dobře

Seznam.cz začal v létě minulého roku veřejně testovat reklamní systém Sklik.cz a v únoru 2007 jej nasadil do ostrého provozu. Sklik je reklamní systém typu PPC (pay per click = platím za proklik). [celá zpráva

"Sklik prošel rychlým vývojem, získal nové funkce a nástroje, které mají za cíl usnadnit a zefektivnit inzerentům jeho používání. V tuto chvíli je Sklik nejrychleji rostoucí službou společnosti Seznam.cz a velmi kladně ji hodnotí jak inzerenti, tak uživatelé. V systému je více než 6 000 aktivních účtů s 80 000 aktivními inzeráty. Sklik přivede na stránky inzerentů denně 250 000 návštěvníků. S minimální cenou 20 haléřů za proklik je Sklik na českém internetu nejlevnější PPC reklamou," uvedl Jiří Chomát, manažer reklamního PPC systému Sklik.cz.

Skutečná cena za jeden proklik se v systému určuje na principu aukce. Pokud se na určité slovo zobrazuje více inzerátů - je výše ten, který má nastavenou vyšší maximální cenu za proklik a jehož inzerát má větší pravděpodobnost, že na něj uživatel klikne. Tyto dvě proměnné ovlivňují umístění inzerátu ve výsledcích vyhledávání.

Kdo nabídne v PPC více, vyhraje

Každé slovo má svou vlastní cenu a princip aukce znamená, že ten inzerent, který nabídne vyšší cenu a lepší a konkrétnější inzerát, "vyhrává" lepší umístění ve výsledcích. Velký zájem inzerentů je o hodně konkurenční a hledaná slova a jejich cena může být vyšší. Naproti tomu existuje obrovské množství slov a slovních spojení, na které lze inzerovat za základní sazbu 20 haléřů. Většinou z toho důvodu, že takto konkrétní slova a sousloví ostatní inzerenty nenapadla.

"Velmi důležitou roli hraje i text inzerátu. Dobrý inzerát je poutavý, oslovuje potenciální zákazníky a vybízí je k návštěvě stránek. Text inzerátu má vysoký vliv na počet návštěvníků, kteří se později stanou zákazníky," doplnil Chomát.