Zkušenost s krachem slevového portálu Zapakatel.cz měla i paní Alena, která si jeho prostřednictvím koupila voucher na levnější zájezd. Ještě než odcestovala na dovolenou, portál zkrachoval a cestovní kancelář po Aleně požadovala novou úhradu ceny zájezdu, má-li o něj stále zájem. Alena na zájezd nakonec neodjela.

Smlouva s cestovkou rozhodla

Paní Alena se obrátila na právní kancelář, aby jí pomohla danou situaci řešit. „V soudním řízení jsme paní Alenu zastupovali. Vzhledem k tomu, že měla od cestovní kanceláře již potvrzenou smlouvu o zájezdu, u soudu jsme uspěli a cestovní kancelář jí musela  vrátit celou cenu zájezdu zpět a také uhradit náklady soudního řízení,” uvedl pro Právo právník Gabriel Talaga ze společnosti Vilímková Dudák & Partners.

„Slevový portál totiž v daném případě vystupoval při inkasu částky za voucher jako zástupce cestovní kanceláře. Peníze obdržené za zájezd od paní Aleny tak měla cestovní kancelář požadovat od slevového portálu, nikoli od ní,” doplnil.

Slevový voucher uplatněte ihned po zakoupení

V případě, že máte od poskytovatele služby potvrzené přijetí voucheru - tedy máte uzavřenou smlouvu o poskytnutí služby přímo s poskytovatelem -, rozhodně se nenechte odradit neochotným přístupem a požadujte vrácení peněz, nebo trvejte na poskytnutí služby přímo od něj.

Abyste o své peníze v případě krachu slevového portálu nepřišli, ihned po zakoupení voucheru si čerpání služby nechte co nejrychleji potvrdit od poskytovatele, čímž dojde k uzavření smlouvy na poskytnutí služby přímo s ním.

„Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízejí přes zkrachovalý slevový portál, po vás tak nemohou chtít, pokud portál zkrachuje, abyste své pohledávky přihlásili v insolvenčním řízení. To je v tomto případě zbytečné, jedná se pouze o snahu poskytovatelů přenést škodu a náklady na zákazníka,” upozornil Talaga.