Hlavní obsah
Lidé nejčastěji potřebují pomoc zámečníka u zabouchnutých dveří. Foto: Profimedia.cz

V nouzi pomůže asistenční služba pojišťovny, není třeba utrácet za řemeslníka

K zabouchnutým dveřím, porouchaným jističům, ale i prasklému bojleru nemusíte hned shánět zámečníka či jiného řemeslníka, zdarma vám totiž pomůže pojišťovna. Stačí zavolat na linku asistenční služby, která je klientům k dispozici 24 hodin denně. Podmínkou však je sjednané pojištění domácnosti.

Lidé nejčastěji potřebují pomoc zámečníka u zabouchnutých dveří. Foto: Profimedia.cz
V nouzi pomůže asistenční služba pojišťovny, není třeba utrácet za řemeslníka

Nejspíš většina z nás už někdy řešila situaci, kdy kvůli nečekané havárii v domácnosti nutně potřebovala okamžitou pomoc. Kde ale rychle sehnat řemeslníka, zvlášť v případě, když se v nouzové situaci ocitnete třeba během vánočních svátků? Pokud máte sjednáno pojištění domácnosti, stačí kontaktovat asistenční službu, která váš problém vyřeší.

„Na Silvestra jsme zjistili, že nám přestala téct v domě teplá voda, odešel nám bojler. Druhý den byl svátek a bylo nám jasné, že řemeslníka neseženeme. Protože ale máme asistenci v rámci pojištění domácnosti, zkusili jsme ráno na Nový rok zavolat do pojišťovny, jestli by neposlali nějakého opraváře. K našemu překvapení už za hodinu a půl přijel elektrikář, který sice prohlásil bojler za neopravitelný, nicméně jsme hned aspoň věděli, na čem jsme,“ popsala Právu devětatřicetiletá Michaela z Řevnic.

Výjezd elektrikáře plně hradila pojišťovna, případnou opravu by podle Michaely proplatila až do výše čtyř tisíc korun.

Součást pojistky

Asistenční služby jsou automatickou součástí každého pojištění domácnosti (stejně tak pojištění nemovitosti). Jejich smyslem je okamžitá pomoc v případě nouzové situace, do které se daná domácnost dostane.

„Nouzovou situací rozumíme havarijní stav, který vyžaduje okamžitý zásah technické služby, který zamezí rozšiřování již vzniklé škody nebo vzniku dalších škod na pojištěném majetku,” upřesnila pro Právo Renata Čapková z České podnikatelské pojišťovny (ČPP).

Jak dále uvedla, jedná se nejen o pomoc zámečníka při zabouchnutých dveřích, ale i o zajištění a poskytnutí služeb elektrikářů, instalatérů, plynařů, sklenářů, pokrývačů nebo topenářů. „Asistenční služby lze využít i v případě poruchy domácího spotřebiče nebo při nefunkčnosti počítače, a také v případě potřeby odchytu včelích rojů nebo likvidace vosích a sršních hnízd,” doplnila Čapková.

Kdy je možné využít asistenční služby
  • stav nouze – tzn., při havarijní situaci, kterou není klient schopen vyřešit vlastními silami (prasklé vodovodní potrubí, porucha kotle v zimním období apod.)
  • při zabouchnutí nebo poškození zámku vstupních dveří
  • při nenadálém výskytu hlodavců nebo obtížného hmyzu (deratizace, dezinsekce)
  • při poruše vybraných domácích elektrospotřebičů (chladničky - i kombinované), mrazničky, pračky, sušičky prádla, myčky nádobí,
  • televizory, sporáky, trouby (kromě samostatných mikrovlnných), varné desky a digestoře). Musí jít o elektrospotřebiče po záruce poskytnuté výrobcem, které byly zakoupené v ČR před max. pěti lety.
Zdroj: Allianz pojišťovna

Nejčastěji přivoláván zámečník či a instalatér

Při sjednání pojištění jsou klienti pochopitelně seznámeni s tím, že v nouzi mohou volat asistenci, ovšem ne vždy si to v krizové situaci uvědomí, což ukázal například průzkum Generali České pojišťovny. Z jeho výsledků vyplynulo, že naprostá většina Čechů se již někdy v životě dostala do situace, kdy zůstala stát před zavřenými dveřmi bytu a nemohla se dostat dovnitř. Na vině byly jak zabouchnuté dveře, tak rozbitý zámek či zlomený klíč v zámku. Toto je ukázková situace, kdy zdarma pomůže asistenční služba, ovšem podle průzkumu její pomoc vyhledaly jen dvě procenta lidí.

Jak Právu sdělil Petr Schütz ze Slavia pojišťovny, nejsou výjimkou případy, že si klienti v krizových situacích sami zavolají řemeslníka a poté chtějí výdaje s tím spojené proplatit. „Takovým požadavkům ale neumíme vyhovět, je nezbytné vždy jako první kontaktovat naši linku asistenční služby a postupovat podle poskytnutých instrukcí,” doplnil Schütz.

I tak se ale lidé na asistenční služby obracejí stále častěji. „Využívání asistenčních služeb má obecně vzestupný vývojový trend. Nejčastější nouzové situace, které klienti řeší, se týkají zámečnických a instalatérských prací,” sdělil Právu Milan Káňa z Kooperativy.

Zvýšený zájem potvrzují i zástupci Allianz, ČSOB Pojišťovny či ČPP. „Klienti se postupně učí asistenční služby využívat a vzhledem k malé dostupnosti a obtížnému hledání drobných řemeslníků se dá předpokládat, že zájem o poskytování asistenčních služeb dále poroste,” doplnila Čapková.

Základní asistence je zdarma

Ve většině případů je asistence klientům poskytována zdarma. Záleží však i na sjednaném pojistném produktu, stejně tak výši pojistného, ale i na typu pojistné události, rozsahu a počtu poskytnutých asistenčních služeb v pojistném roce.

Například porouchá-li se vám pračka, myčka, bojler apod. a půjde o stav nouze či budou splněny podmínky pro poskytnutí servisu domácích elektrospotřebičů, klienta kontaktuje technická pohotovostní služba, uvedl Bálek z Allianz a dodal: „Hrazeny jsou náklady na práci a materiál nebo náhradní díly použité k opravě, a to do limitu čtyř tisíc korun za zásah. Klient může využít dva zásahy v pojistném roce. Náklady na dopravu řemeslníka hradíme my.”

Kooperativa například uhradí náklady za jeden asistenční zásah u varianty pojištění domácnosti Prima do dvou tisíc korun, přičemž klient má v průběhu pojistného roku nárok na dva zásahy. V případě varianty pojištění domácnosti Komfort může jít maximálně o sedm tisíc korun za zásah a klient má nárok na tři zásahy v pojistném roce.

Anketa
Zabouchli jste si někdy dveře od bytu?
Ano
73.6 %
Ne
26.4 %
Celkem hlasovalo 1645 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků