Hlavní obsah

Cestovní kanceláře od uvádění neúplných cen upustily, zjistila kontrola

Až miliónová pokuta nyní hrozí cestovní kanceláři, pokud neinformuje zákazníky zřetelně a přímo o skutečně konečné ceně zájezdu. Poplatky navíc uváděné malým písmem kdesi na spodní části nabídky již nejsou přípustné. Vyplývá to z novely zákona o cenách platné od loňského listopadu. Ministerstvo financí rozjelo rozsáhlé plošné kontroly, zda to cestovní kanceláře dodržují. Zjistilo, že ano.

Cestovní kanceláře od uvádění neúplných cen upustily, zjistila kontrola

„Nová povinnost není zatím porušována, zákazníci jsou o cenách informováni v souladu s předpisy,“ uvedl ve středu náměstek ministra financí Ivan Fuksa.

V případě, že se lidé setkají například s velkoplošnou reklamou, kde se uvádí cena, ale pod ní jsou ještě malým písmem další cenové dodatky nebo pokud je cestovní kancelář vystaví dalším nákladům, o nichž je předem neinformovala, mohou se obrátit se stížností na příslušné finanční ředitelství, Českou obchodní inspekci, obec nebo kraj.

„Obzvlášť před hlavní sezónou tomu věnujeme pozornost. Letos zatím ministerstvo provedlo z vlastní iniciativy plošné šetření nabídkových cen ve 123 cestovních kancelářích, na nichž se podílelo všech osm finančních ředitelství. Žádné porušení jsme nezaznamenali,“ dodal Fuksa.

Na základě stížnosti provedlo Finanční ředitelství hl. m. Prahy kontrolou ve dvou cestovkách a rovněž neshledalo porušení povinnosti informovat zákazníka o konečné ceně.

Anketa
Setkali jste s tím, že by cestovka připočítávala k nabídkové ceně ještě nějaké další poplatky?
ANO
90 %
NE
10 %
Celkem hlasovalo 1178 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků