„I přes opakované zadání přihlašovacího jména a hesla se moje dcera zcela neúmyslně přihlásila na zcela jiný účet. A to paní nebo slečny Hany Š.,“ informoval Právo její otec.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Po zavolání na call centrum mu operátor na dotazy týkající se zajištění bezpečnosti účtu u Air Bank odpověděl, že jde o zcela výjimečnou událost a že musí počkat do rána druhého dne, kdy se situace prověří.

Reakci paní Hany Š. na to, že někdo cizí, i když zcela neúmyslně, viděl stav jejího konta, pohyby na účtu a její osobní údaje, se Právu nepodařilo získat.

Mluvčí: K pohybu peněz nemohlo dojít

Podle mluvčího Air Bank Vladimíra Komjatiho šlo o zcela raritní případ. „Ještě nikdy předtím se takový případ nestal a pohlídáme, aby se nemohl přihodit znovu. Týkal se jen vstupu do internetového bankovnictví, k žádnému pohybu peněz nedošlo a ani nemohlo,“ uvedl.

Podle něho se sešly hned dvě náhody najednou. „První náhodou bylo, že dvě klientky, které se podle všeho navzájem vůbec neznaly, používaly úplně stejné heslo. A druhou, že jedna z nich při přihlašování k účtu zcela náhodou zadala login té druhé,“ vysvětlil mluvčí.

„Bylo to tím, že druhá klientka používala stejné spojení jako login i heslo. Na základě tohoto případu jsme se rozhodli, že možnost stejného loginu a hesla do budoucna technicky úplně znemožníme,“ doplnil.

K žádnému pohybu peněz ale dojít nemohlo, protože k provádění jakýchkoliv plateb banka vyžaduje ještě ověření přes SMS zprávy.

Banka podle Komjatiho změnila u obou účtů hesla a doporučila klientkám změnit si také login. Připomněla jim i volitelnou možnost nastavit si pro přihlášení k účtu ověření přes SMS.