Internet používá asi 70 procent české populace. Březnová zpráva NetMonitoru uvádí 6,6 miliónu uživatelů, přičemž na mobilní internet připadalo 2,7 miliónu uživatelů.

Popularitu tabletů potvrzují nejen prodejní statistiky, ale také nedávné rozhodnutí Českého statistického úřadu při sestavování takzvaného spotřebního koše. Z tisícovky položek, které statistici používají pro výpočet inflace, vypadl osobní počítač. Nahradil jej právě tablet.

Nakupují příslušenství nebo elektronický obsah

Nárůst nákupů přes mobily a tablety zaznamenal největší tuzemský internetový obchod s počítači a elektronikou Alza.cz. Z mobilních zařízení jej navštěvuje asi 16 procent lidí, nakoupí zhruba polovina z nich. Za posledních 12 měsíců firma vzrostly přístupy z mobilů a tabletů o 40 procent.

„Prostřednictvím mobilních zařízení spotřebitelé nakupují především levnější položky, jako je například příslušenství k počítačům a elektronice nebo elektronický obsah,“ říká mluvčí Alzy Šárka Jakoubková.

Trend potvrzuje také portál Slevoteka.cz, zaměřený hlavně na víkendové a wellness pobyty. Zatímco počet přístupů z desktopů se od loňského dubna meziročně zvýšil o 3,54 procenta, u tabletů a mobilů nárůst činí shodně 127 procent.

„Přestože v celkových číslech na mobily a tablety stále připadá jen necelých 11 procent přístupů na náš web, na meziročním nárůstu návštěvnosti se podílely ze dvou třetin. Z toho je jasně patrné, jaká je tendence do budoucna,“ říká jednatel firmy Karel Pospíšilík.

E-shopy kvůli masovému rozšíření mobilních telefonů a tabletů mění design a funkčnost webových stránek. Například přibývají velké ovládací prvky pro snadné dotykové ovládání. Řada internetových obchodů spustila nebo vyvíjejí vlastní mobilní aplikace.