„Předpokládáme, že tuto službu budou využívat především lidé, kteří mají z různých důvodů horší přístup k výběru hotovosti standardní cestou – ať už žijí na místě, kde není bankomat, nebo už jim tolik neslouží nohy. Navíc pro seniory a zdravotně postižené klienty bude donáška hotovosti jednou v měsíci zdarma,“ sdělila Právu výkonná ředitelka Poštovní spořitelny Vlasta Dolanská.

„První dva měsíce nabídneme tuto službu klientům zdarma, aby si ji mohli vyzkoušet,“ dodala s tím, že po uplynutí tohoto období klienti zaplatí za donášku hotovosti 65 nebo 95 korun podle typu běžného účtu.

Maximálně doručí 20 tisíc korun

V praxi to bude vypadat tak, že klient zavolá na call centrum PS a požádá o doručení peněz, maximálně 20 tisíc korun, na libovolnou adresu. Poštovní doručovatel mu pak nejpozději do pěti pracovních dnů doručí požadovanou hotovost na předem určenou adresu.

O doručení peněz bude možné zažádat i prostřednictvím formuláře přímo na poště. Peníze si člověk může nechat přivézt sobě nebo jakékoliv jiné fyzické osobě. Požadavek na doručení může být buď jednorázový, nebo si klient může nastavit pravidelné měsíční doručování.

Na českém trhu se tato služba objevuje poprvé, ale v zahraničí s ní mají již dlouholeté zkušenosti. Například na Slovensku nabízí tuto službu Poštová banka svým klientům už deset let.

Podle expertů se donáškou může zvýšit bezpečnost zejména seniorů. Ti se totiž často zejména u bankomatů, kdy jejich pozornost byla zaměřena na samotný výběr, mohou stát objektem podvodníků a zlodějů.