V podstatě se tak potvrdilo to, na co Právo poukazuje už dlouhodobě - totiž, že operátoři dřou Čechy stále z kůže.

ČTĚTE ZDE: Mobilní operátory v Česku nic nenutí ke zlevňování služeb

Z dříve zveřejněného srovnání se zdálo, že si Česko letos v únoru proti loňskému listopadu výrazně polepšilo a posunulo se ze špičky žebříčku nejdražších zemí blíže k mezinárodnímu průměru.

Více než zlevnění u operátorů ale změně pomohla úprava metodiky OECD, která do spotřebních košů začala započítávat i nadstavbové balíčky operátorů. Minulý týden společnost Teligen poslala ČTÚ zprávu, že se spletla.

"ČTÚ minulý týden obdržel od společnosti Teligen informaci, že výpočet cen košů byl pro Českou republiku, vlivem systémového updatu, který zahrnoval i migraci dat do novější verze Excelu, chybný. Proto společnost Teligen předmětné srovnání opravila," uvedl mluvčí ČTÚ František Malina.

Podle poslední revize žebříčku se Česko například u koše zahrnujícího 100 hovorů přepočteného podle parity kupní síly posunulo z loňského posledního místa na předposlední příčku

Dražší je volání pouze v Chile. Podobný posun byl i u nákladů na 300 hovorů. Předchozí chybný žebříček uváděl posun ČR z posledního 34. místa na 25. respektive 15. příčku.

Tuzemští operátoři čelí kvůli vysokým cenám kritice zákazníků i politiků. ČTÚ již dříve upozorňoval, že při mezinárodním srovnání má zásadní význam zvolená metodika.