Hlavní obsah
Šéf americké divize Volkswagenu Michael Horn rezignoval. Foto: Darren Ornitz, Reuters

Z Volkswagenu odchází šéf americké divize Michael Horn

Automobilový koncern Volkswagen po emisním skandálu opouští další z předních manažerů. Svou rezignaci s okamžitou platností oznámil generální ředitel americké divize VW Michael Horn. S odkazem na středeční informaci automobilky o tom informoval server CNN.

Šéf americké divize Volkswagenu Michael Horn rezignoval. Foto: Darren Ornitz, Reuters
Z Volkswagenu odchází šéf americké divize Michael Horn

Horn bude „po vzájemné dohodě hledat jiné příležitosti,” uvedl Volkswagen v prohlášení.

Náhlý odchod Horna přichází ve chvíli, kdy se firma potýká s dopady rozsáhlého emisního skandálu. Posunula kvůli němu dokonce oznámení výsledků za minulý rok i valnou hromadu. Již loni v září rezignoval ředitel koncernu Martin Winterkorn. [celá zpráva]

Média nejen v Americe tehdy také zaznamenala velmi hovorový Hornův výrok: „We have totally screwed up” (Úplně jsme to zbabrali).

Horn působil v podniku 25 let. Šéfem divize Volkswagen of America se stal v roce 2014. Byl to právě on, který byl poslán v říjnu na slyšení amerického Kongresu, aby se omluvil zákazníkům. Současně však prohlásil, že nejvyšší vedení automobilky nevědělo o tom, že v 11 miliónech vozů s naftovým motorem po celém světě byl instalován software, který umožňoval manipulace s měřením emisí.

Horn byl velmi oblíbený u prodejců Volkswagenu díky své otevřenosti a byl hlavním "mluvčím" společnosti v USA, který se snažil znovu získat důvěru kupujících a obchodníků. Prodej hlavní značky Volkswagen v USA však od skandálu klesá a letos se snížil již o 14 procent po loňském pětiprocentním poklesu.

Obětní beránek

"Lidé vědí, že tento skandál má kořeny v Německu, což je důvod, proč je to tak překvapující," komentovala odchod Horna analytička výzkumné společnosti Kelley Blue Book Rebecca Lindlandová. "Pokud jde o obětní beránky, jsou zde jiní beránci na odchod, kteří by byli lepší," dodala.

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

Americkou divizi bude zatím řídit Hinrich Woebcken, který od letošního roku vede operace automobilky v Severní Americe a je předsedou správní rady americké divize.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků