Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Vouchery zatím táhnou, ale Češi se už začínají bát i dovolené doma

Miliony na podporu domácí turistiky, které chtějí dát některé regiony turistům, jež k nim zavítají, stále ještě nejsou vyčerpány. Zájem o slevové vouchery sice je, ale s rostoucími čísly lidí s onemocněním covid-19 z posledních dnů mnoho Čechů odříká i dovolenou v tuzemsku.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Vouchery zatím táhnou, ale Češi se už začínají bát i dovolené doma

Jihočeský kraj byl jeden z prvních krajů, který začal českým turistům nabízet slevové vouchery na dovolenou. Podle Jihočeské centrály cestovního ruchu to byl krok správným směrem. O slevy na ubytování i vstupy do zámků, muzeí či zoologických zahrad v kraji je totiž obrovský zájem.

Noc zdarma

„Slevové vouchery nabízíme od začátku června a do konce července je využilo přes deset tisíc lidí. Například Českokrumlovsko je díky slevám naplněno z devadesáti procent českými turisty. Kdybychom slevy nenabízeli, myslím, že by turisté v tak hojné míře nepřijeli,“ řekl Jaromír Polášek, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu, s tím, že kraj zatím zaplatil za slevové vouchery přes devět milionů korun.

Na projekt Léto v jižních Čechách má přitom vyčleněno třicet milionů korun.

Lidé za dovolenou díky voucherům ušetří tisíce korun. Z ceny za ubytování jim jde dolů třicet procent. „Pokud se čtyřčlenná rodina ubytuje v apartmánu, kde noc vyjde na dva a půl tisíce korun, má vlastně jednu noc zadarmo,“ dodal Polášek.

Lidé z celé České republiky jezdí nejen na Šumavu, ale také na Třeboňsko, Českokrumlovsko i Českobudějovicko. Podmínkou je, že musí v kraji přespat minimálně tři noci.

Lidé ruší rezervace

Srpnové dovolené ale trochu zbrzdil opět se šířící koronavirus. Někteří turisté, kteří mají zamluvené pobyty, je totiž ruší. „Bohužel kvůli pandemii už nám pobyt zrušilo pět klientů,“ potvrdila Andrea Mázlová, provozovatelka penzionu na Lipensku.

Slevové vouchery chce kraj na podzim nabídnout turistům z Německa, Slovenska a Rakouska. Do zoo a na rozhlednu Hlavní město Praha nebylo ve své nabídce slevových voucherů až tak velkorysé – nejčastěji turisté v rámci kampaně V Praze jako doma, kterou Praha a Prague City Tourism spustily na začátku července, vyrážejí do zoologické zahrady, na Petřínskou rozhlednu nebo Pražský hrad. Hotely vydávají denně v průměru tisíc voucherů, které odpovídají počtu ubytovaných osob.

Do projektu je doteď zapojeno téměř 400 ubytovacích zařízení. Vouchery lidé využijí i na privátní procházku s průvodcem. Lze navštívit kolem šedesáti míst. „Podle dosavadního ohlasu je kampaň úspěšná a pomalu tak pomáhá znovu nastartovat cestovní ruch v hlavním městě,“ říká pražská radní Hana Třeštíková (PS).

„Asociace hotelů a restaurací České republiky jako partner programu V Praze jako doma vnímá první měsíc této iniciativy velmi pozitivně. Přestože se Praha stále potýká s velmi nízkým počtem návštěvníků ve srovnání s loňským rokem, zvýhodněné vstupné hlavně pro domácí turisty přispělo k oživení hlavního města,“ líčí Václav Stárek, prezident asociace.

Vouchery v hodnotě 500 Kč dostávají zatím v necelé stovce ubytovacích zařízení i návštěvníci středních Čech. Podle informací Středočeského kraje další necelé čtyři stovky ubytovatelů zvažují zapojení do tohoto programu. Kraj má celkově k dispozici 30 tisíc voucherů. „Zatím hosté ubytovacích zařízení vy- užili podle našich informací asi 150 voucherů, ale číslo bude ve skutečnosti výrazně vyšší, nemáme totiž on-line propojení a přístup k informacím,“ vysvětlil mluvčí kraje Jan Nováček.

Při ubytování v registrovaných zařízení dostane host voucher v hodnotě 500 korun, který pak může jako slevu uplatnit ve vybraných kulturních zařízeních, například v muzeu či skanzenu, jež jsou příspěvkovými organizacemi kraje. Těch se zapojilo více než šedesát.

Vánoční ozdoby lákají

Turistů v Libereckém kraji v červenci přibylo, ztráty zaviněné koronavirovou pandemií se ale zřejmě na řadě míst dohnat nepodaří, zjistila ČTK. Avšak ve výrobně tradičních vánočních ozdob ze skleněných foukaných perlí Rautis v krkonošské Poniklé jsou spokojeni. Tržby jsou o třetinu vyšší než loni v červenci. Pomohl i krajský projekt Křišťálové údolí, který turistům nabízí výhodné týdenní vstupenky do skláren a muzeí.

Ostrava spustila velkou mediální kampaň na podporu turismu na začátku července. Důvodem bylo to, že kvůli koronavirové epidemii přišlo město jen v červenci až o 100 tisíc turistů, kteří by dorazili na hudební festivaly, jako je Colours of Ostrava či Beats for love. Ty však organizátoři museli zrušit.

„Kampaň je zaměřena spe-ciálně na dvě odvětví, která nejvíce zasáhla pandemie, a to na cestovní ruch a pohostinství. Přilákat má slevová karta nazvaná Ostravacard. Funguje pro turisty, kteří se ubytují v ostravských hotelech déle než dvě noci. Karta jim umožňuje čerpat slevy u různých ostravských atrakcí či v restauracích a hospůdkách. Platí po celou dobu jejich pobytu,“ uvedl Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka, která má projekt na starosti. Kartu zatím využívají hlavně turisté z Polska, Slovenska, ale také z Prahy, Brna, Libereckého, Plzeňského a Středočeského kraje.

Benefitní systém pro turisty má i město Krnov. Lidé kartu dostanou zdarma při vstupu do muzea, na koupaliště či při prohlídce radniční věže. Podmínkou slev je jedna noc strávená ve městě.

Samotný Moravskoslezský kraj pak přišel s projektem dotací na podporu turismu. V září a říjnu budou desítky turistických atraktivit v kraji zdarma. Kraj na projekt vyčlenil 60 milionů korun. Lístek zdarma bude v těchto měsících také v příspěvkových organizacích kraje. Zdarma se tak lidé dostanou na hrad Hukvaldy a Sovinec, na zámek v Bruntálu, do štramberského muzea Šipka či do Archeoparku v Chotěbuzi.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků