Článek
„Dospěli jsme k závěru, že nejprve je nutné prodat České aerolinie (ČSA), aby nový majitel Letiště Praha předem věděl, kdo na něm bude největším dopravcem. ČSA se totiž v současné době podílejí na přepravních výkonech Ruzyně plnými čtyřiceti procenty,“ řekl Fuksa.
Ministerstvo financí (MF) mělo letos v březnu vládě předložit ke schválení návrh na poradce a podmínky privatizace Letiště Praha. „Premiéra jsme však teď požádali, aby se termín předložení těchto materiálů posunul až na září,“ informoval.
Tento odklad v praxi znamená, že nového vlastníka by nemusela Ruzyně mít ani v příštím roce. Vláda přitom nadále soudí, že stát by neměl být provozovatelem a vlastníkem pražského letiště.
„Pravděpodobný je prodej celého stoprocentního balíku akcií Letiště Praha ve výběrovém řízení, což by vyneslo nejvíce. O tom, co se nakonec bude prodávat, musí ovšem rozhodnout vláda,“ konstatoval Fuksa.
Jak zdůraznil, Letiště Praha je dlouhodobě ziskovým podnikem a pro investory i v nynější finanční krizi lákavou příležitostí. Ministerstvo financí proto nadále trvá na tom, že stát by z této privatizace měl získat nejméně sto miliard korun.