Hlavní obsah
Už v příštím roce bude motorový vlak Coradia Lint 41 od německé firmy Alstom vozit cestující na přeshraniční trati z německého Marktredwitzu do Chebu. Foto: Pavel Karban, Právo

Veletrh Czech Raildays ukazuje nové vlaky i tramvaje

Drážní techniku od tratí přes komponenty vozidel, zabezpečovací prvky až po samotná kolejová vozidla představuje od úterý v Ostravě třídenní mezinárodní veletrh drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays.

Už v příštím roce bude motorový vlak Coradia Lint 41 od německé firmy Alstom vozit cestující na přeshraniční trati z německého Marktredwitzu do Chebu. Foto: Pavel Karban, Právo
Veletrh Czech Raildays ukazuje nové vlaky i tramvaje

„Prezentuje se zde 192 firem, což je v šestnáctileté historii veletrhu zatím absolutní špička,“ poukázal manažer veletrhu Stanislav Zapletal. Dodal, že z hlediska složení přibylo zahraničních vystavovatelů nebo zahraničních vystavovatelů v zastoupení českých firem, nejvzdálenější prezentace dorazila z Holandska. „Jsou tady vozidla především pro regionální dopravu letos, své osobní vozy prezentuje i národní dopravce,“ poukázal.

České dráhy se na veletrhu chlubí například minikinem pro děti či novým vagónem pro handicapované cestující, společnost Pragoimex z Aliance TW Team na veletrhu představila bezbariérovou tramvaj EVO1.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Jedná se o vůz, jehož hlavní výhodou je to, že je stoprocentně bezbariérový, všechny vstupní prostory jsou v úrovni nízké podlahy a cestující přejdou vůz bez schodů,“ upozornil předseda představenstva Pragoimpexu Vladimír Faltýsek s tím, že žádný výrobce nemá ve svém portfoliu jednočlánkové patnáctimetrové vozidlo. „To je jeho hlavní přednost, je vybaven také klimatizací, informačním systémem či wi-fi sítí.“

Bezbariérová tramvaj EVO1, na jejíž výrobě se podílely Krnovské opravny a strojírny, je jednou z novinek ostravského drážního veletrhu Czech Raildays.

Foto: Pavel Karban, Právo

Hlavní část tramvaje, což je vozová skříň a rámy podvozku, vyrobily Krnovské opravny a strojírny. Kompletace vozu proběhla v Ústředních dílnách Dopravního podniku Praha. Po veletrhu se tramvaj podrobí homologačním testům a následně zkušebním jízdám bez i s cestujícími. „V pražských ulicích by ji lidé mohli vidět během měsíce,“ nastínil Faltýsek.

Novinkou veletrhu je i motorový vlak Coradia Lint 41 od německé firmy Alstom. „Přijel po vlastní ose, je homologovaný pro provoz v ČR a v polovině příštího roku začne jezdit na přeshraniční trati z Německa do Chebu,“ řekl manažer divize Transport společnosti Alstom Jiří Filip. Podle něj je Coradia Lint nejlepší, co se týče provozních nákladů, neboť poplatky za údržbu a především za naftu má prý nejnižší.

„Jedná se o motorovou jednotku určenou pro regionální dopravu, která ovšem po úpravě interiéru může sloužit i jako dálková motorová jednotka. Je schopna jet rychlostí až 140 kilometrů za hodinu,“ prohlásil Filip.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků