Článek
Tramvaje čekaly kvůli průtahům při dostavbě tratí na svou premiéru již od roku 2007. Dodávka tramvají byla součástí kontraktu v hodnotě 30 miliónů dolarů (737 miliónů korun), v rámci kterého dodal Inekon Group své vozy také do dalších amerických měst – Portlandu a Seattlu.
„Zahájení provozu ve Washingtonu D. C. je pro nás stejně dobrou zprávou jako nedávné otevření nové tratě se sedmi našimi tramvajemi v Seattlu,“ řekl ředitel Inekon Group Josef Hušek.
Soupravy pro Washington D. C. byly vyrobeny již v roce 2007. Směřovat měly na trať Anacostia Line, která však nebyla dostavěna.
Podobné jako v Ostravě a Olomouci
V roce 2009byly převezeny do USA a oficiálně předal zákazníkovi – společnosti WMATA. Od té doby byly ale vozy opět zakonzervovány. Mezitím byla ve Washington D. C. dokončena trať na H Street a Benning Road, kde budou vozy nakonec jezdit.
Tramvaje vycházejí z modelu 12-TRIO, upraveným podle požadavků amerických norem.
„Tímto typem tramvají cestují i obyvatelé dvou moravských metropolí – Ostravy a Olomouce,“ dodal Hušek.
V hlavním městě USA dosud byla městská hromadná doprava zajišťována pouze soupravami metra a autobusy. Změnit by to měly právě nízkopodlažní tramvaje. Plány Washingtonu počítají celkem s osmi linkami o celkové délce tratí šedesáti kilometrů.