Článek
Dřívější problémy byly přitom tytéž, kvůli kterým v současnosti automobilka svolává po celém světě přes osm miliónů vozů k opravě. Zpráva navíc přichází jen několik dní před tím, než se bude prezident Toyoty Akio Toyoda zpovídat před americkým Kongresem.
Podle listu New York Times se již před lety objevily závady s pedály či podlahovými krytinami u 55 tisíc modelů Camry a Lexus v USA. V roce 2007 však Toyota vyjednávala s úřady o opravách. Z interního dokumentu automobilky vyplývá, že jednání bylo úspěšné a firma tak ušetřila na sto miliónů dolarů.
Jen pro srovnání, současné opravy by Toyotu měly přijít na dvě miliardy dolarů.
Chronologický vývoj problémů Toyoty | |
---|---|
září 2007 | v USA svoláno k opravě 55 tisíc vozů Camry a Lexus kvůli podlahovým rohožím |
říjen 2009 | v USA svoláno k opravě 3,8 miliónu Toyot a Lexusů kvůli podlahovým rohožím |
listopad 2009 | v USA navýšen počet svolávek kvůli rohožím na 4,2 miliónu |
leden 2010 | v USA k opravě svoláno na 2,3 miliónu vozů kvůli plynovým pedálům (většina z nich byla již předtím svolána kvůli podlahovým rohožím) |
zároveň bylo svoláno dalších 1,1 miliónu vozů kvůli podlahovým rohožím | |
únor 2010 | v Evropě svoláno 1,8 miliónu vozů kvůli problémům s pedály |
v Japonsku se objevilo na 200 zpráv o závadách na modelu Prius | |
následně bylo po celém světě svoláno na 436 tisíc Priusů kvůli brzdám | |
Zdroj: BBC |