Hlavní obsah

Tarifní mzdy ve Škodě Auto vzrostou o 12 procent

– Mladá Boleslav • Aktualizováno

Tarifní mzdy zaměstnanců Škody Auto vzrostou zpětně od 1. dubna o 12 procent. Zaměstnanci zároveň obdrží jednorázovou platbu ve výši sedmi tisíc korun v dubnové mzdě. Tarifní zaměstnanci v květnu obdrží spolu s dubnovou mzdou variabilní bonus ve výši 60 000 korun, tedy zhruba o 46 procent víc než loni.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Ilustrační foto

Článek

Odboráři se na tom dohodli s vedením automobilky, skončilo tak dlouhé a obtížné kolektivní vyjednávání a na poslední chvíli byla odvrácena hrozící stávka. Škoda Auto to ve středu uvedla v tiskové zprávě.

„Novou kolektivní smlouvou završujeme dlouho a intenzivně vedené vyjednávání se sociálním partnerem KOVO. Mimořádně vysoký výsledek odráží konkurenční situaci v prostředí státu, stejně jako celkovou makroekonomickou situaci v České republice. Je to dohoda uzavřená ve smyslu vyrovnání všech zájmů a s přihlédnutím k sociální a ekonomické konvergenci, zejména v souvislosti s evropskou osmadvacítkou a v porovnání s výrazným zvýšením mezd v sousedních zemích a v samotné České republice,” řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Průměrná mzda tarifního zaměstnance ve Škodě Auto v roce 2017 činila 45 385 korun, s dvanáctiprocentním zvýšením by tedy měla průměrná mzda ve Škodovce přesáhnout 50 000 Kč.

Roční bonus přes 110 tisíc

Škoda původně nabídla variabilní bonus 57 000 korun, odborářům se ho v rámci vyjednávání podařilo zaokrouhlit na 60 000 korun. Zároveň byla dohodnuta další prémie v závěru roku 2018 se základnou 2000 korun a s možností dalšího jednání o ní podle výsledku firmy.

V případě plného nároku na variabilní a zaručený bonus a s přihlédnutím k mimořádné jednorázové platbě tak bude průměrný roční bonus činit více než 110 000 korun.

Kolektivní smlouvu uzavřela Škoda s odboráři zpětně od letošního 1. dubna s platností do 31. března příštího roku.

Kolektivní vyjednávání se odehrávalo od ledna. Poslední nabídku dala firma odborářům ve čtvrtek 5. dubna, výbory odborových organizací ji v pátek předběžně schválily. [celá zpráva] Definitivní slovo měla středeční podniková rada, hlavní koordinační orgán odborů Škody Auto.

Nový vícesměnný provoz

Škoda původně chtěla spojit jednání o mzdách se zavedením vícesměnných systémů práce v Mladé Boleslavi, což by tam znamenalo zavedení pracovní soboty jako běžného dne. Odboráři to tvrdě odmítali a firma od této podmínky nakonec ustoupila.

Klasický systém práce ve Škodě činí 15 směn za týden, továrna v Kvasinách na Rychnovsku má do konce letošního roku fungovat v osmnáctisměnném systému, lakovna v Mladé Boleslavi v sedmnáctisměnném systému. Zaměstnanci se tak mezi sebou dělí také o pracovní soboty.

V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů, lidé za ně navíc dostávají speciální příplatky.

Škoda Auto, jeden z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v České republice zaměstnává zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám