Hlavní obsah

Stavbaři zbořili na D1 dva nadjezdy, dálnice byla 14 hodin uzavřená

Bagry se v sobotu v sedm hodin večer zakously do dvou nadjezdů na dálnici D1 na modernizovaném úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Mostní konstrukce musely jít k zemi, protože rozměrově nevyhovovaly novým požadavkům. Dálnice byla kvůli demolici na 14 hodin zcela uzavřená mezi exity 90 a 112. Řidiči objížděli úsek přes Havlíčkův Brod a Humpolec.

Stavbaři zbořili na D1 dva nadjezdy, dálnice byla 14 hodin uzavřená

„Oba nadjezdy byly zhruba 40 let staré, takže byly přibližně v polovině své technické životnosti. Přesto musely jít k zemi, protože nevyhovovaly šířkově modernizované D1, ta totiž bude o něco širší. Postavíme zde nové nadjezdy, které budou hotové nejpozději v listopadu,“ prohlásil mluvčí Ředitelství silnici a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Pro stavbaře nebyla blesková demolice mostních konstrukcí nic nového, při modernizaci nejstarší české dálnice už takto padlo více jak dvacet mostů. „U takto starých mostů není k dispozici perfektní dokumentace, takže často až při demolici se dozvídáme, jak to s tou konstrukcí vypadá. Dopředu se ale připravujeme, děláme sondy a průzkumy,“ nechtěl připustit nečekaná překvapení při demolici Rýdl.

Foto: Mapy.cz

Stavbaři nyní pracují na pěti úsecích D1. Podle Rýdla dělá ŘSD všechno proto, aby práce běžely tak, jak mají. „Každý den máme na stavbách naše lidi, kteří kontrolují nejen harmonogram prací, ale i technologie, abychom se za pár let nemuseli potýkat s nějakými reklamacemi,“ dodal mluvčí.

Zprovoznění dálnice se přesto přes veškerou snahu stavbařů o něco protáhlo, původní termín byl naplánován na nedělní devátou hodinu raní. „Nakonec se provoz ve směru na Brno otevřel v 9.30 a na Prahu v 10.05,“ řekla policejní mluvčí Jana Čírtková.

Uzavření nejstarší české dálniční tepny s sebou nepřineslo na objízdných trasách žádné výraznější dopravní komplikace. „Měli jsme v terénu 13 policejních hlídek, po zkušenostech z jiných uzavírek jsme je měli rozmístěné v místech, kde se daly čekat nějaké komplikace, tedy na sjezdech i nájezdech a na všech strategických křižovatkách. Když se slabý provoz z dálnice svede na silnice první třídy, tak je to poznat, zejména právě na křižovatkách,“ potvrdila Čírtková.

Menší problémy měli hlavně řidiči kamionů a autobusů například v obci Věž, kde se v prudké zatáčce nevešly dva náklaďáky vedle sebe. „Zaznamenaly jsme nějaké drobné komplikace, kdy se někdo snažil přes veškeré značení vjet na dálnici nebo se tlačil někam, kam neměl, ale hlídky je vyřešily tak, že to nijak neomezilo ostatní řidiče,“ zdůraznila Čírtková.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků